Help Gostscript + cestina

Snek linux-cz na www.alla.sk
Středa Září 17 16:43:24 CEST 1997

Jan Kybic wrote:

> Tisknu cesky z GS, sice na jehlickovce, ale bez problemu. Myslim, ze
> otazka vystupniho zarizeni je bezpredmetna, bude-li to v GS cesky na
> obrazovce, bude to i na tiskarne.

Na te obrazovce mam take vynechane znaky s diakritikou.

> Alias jako v Xech? To je neco jineho, nez alias pro GS. Ale to je asi
> jasne.

Jak se tam definuji ruzne sady fontu?
Pokud GS neakceptuje fonts.dir a fonts.alias,
tak to muze byt jen v fontmap. Nebo i jinde?

> Zalezi na programu, ktery ten PostScript generuje. Tomu se musi rici, ze
> ma pouzit cesky font s prislusnym ceskym kodovacim vektorem. Pokud si ten
> dany program bude myslet, ze je v tiskarne (tedy GS) treba standardni
> Times-Roman, t.j.  necesky, bude to tisknout necesky. Mam predstavu, jak
> to funguje, pokud vyrabim PS z TeXu pres dvips, je o tom psano v infu.
> Pokud se ale bude jednat o jiny program, treba o Netscape, tak nevim, ale
> myslim, ze se tu o tom uz psalo. Kazdopadne je treba specifikovat jak a
> cim byl predmetny PS vyroben, pak mozna nekdo poradi kvalifikovaneji.

Podle mne by to melo byt jedno, jestli to je Times-Roman
v ISO-8859-2 nebo ISO-8859-1 a kdo to vyrobil. GS jej bud
zna nebo ne.

Pokud dostane GS jen ISO-8859-2 fonty zceho pak vyrobi
ISO-8859-1 ???

Mne to tiskne ISO-8859-1 s ISO-8859-2 fonty specifikovane
v fontmap, ale co je nad 7 bitu to tam neni.

Prece si GS nemuze ten font vycucat z prstu. Pak by
zadne fonty nepotreboval!

Neni treba treba povolit full 8 bits jako v MC.
Nebo se pletu?

Jestli ne pak to zpravi jen zaplata.

Ahoj Snek.