Buducnost Linuxu - pohlad z inej strany - dlheee!

Martin Furak furak na zv.psg.sk
Středa Září 17 23:11:27 CEST 1997

----------
> Od: Pavel Machek <pavel na Elf.mj.gts.cz>
>
> Ahoj!
>

> V tomto pripade by mozna stalo za to vytvorit cosi jako slovnik
> vysvetlujici ze man df znamena 'mas napsat "man df" na command
> promptu'. A pak tohle poslat kazdemu nove prichozimu. Co si o tom
> myslis?
> 								Pavel

Myslim si, ze sa tazko niekto najde, kto bude suplovat "ucebnicu" unixu :(
A stejne by to bol zacarovany kruh, pretoze ty mu sice vysvetlis ze ma
"napisat man df" na command prompt a on sa bude cudovat co je to command
prompt :))
To som pritiahol za vlasy, ale podobne situacie by iste nastali. Nieco si
proste musi vyriesit kazdy sam. Mne islo o trochu viac zhovievavosti a
pochopenia so zaciatocnikmi.
Taky zelenac polozi otazku, mozno na mu dostane aj odpoved, z ktorej 60-70%
mu bude nepochopitelnych, ale uz nenajde odvahu poziadat o dovysvetlenie,
pretoze v META-FAQ sa docita, ze nema neeticky obtazovat, dalej sa docita,
aby v subjekte nezdoraznoval, ze je zaciatocnik, pretoze sa mu nemusi
dostat odpovede a.p.(trochu prehanam, ale da sa to aj tak pochopit :(( )
Vobec nejde o to, ci teraz napise niekto slovniky, urobi WWW ci nieco
podobne. Ide o to, ci si ludia v tejto konferencii uvedomia, ako zacinali a
ako sa k ich zaciatkom postavilo napr. auditorium tejto konferencie.
Ziadna WWW stranka nenahradi moznost "predebatovat" problem s niekym, kto
tomu rozumie.
Otazka znie: najde sa niekto kto ma na to cas?Chce si niekto ten cas najst?
Ja by so sa prihovaral za to, aby sa nekompromisne pisalo "som uplny
zaciatocnik" ; "som mierne pokrocily" ; "trochu sa vyznam" . Potom aj
pripadna odpoved bude bud polopatisticka, alebo erudovanejsia. Tak bude
moct mierne pokrocily poradit uplnemu zaciatocnikovi a pod.
Guruovia sa vyhnu "zelenacskym" odpovediam. Pokrocili sa budu moct
"realizovat" s tym, co sa uz naucili atd. Ide o to,aby sa nemuseli bat
posmechu a ironie od skusenejsich kolegov, ktori by ich mali opravit v
pripade, ze sa v odpovedi " seknu ".
Som idealista co? :(
Chce to len trochu viac vzajomneho pochopenia a tolerancie.
Dovolim si tvrdit, ze v priebehu 2-3 mesiacov kazdy, kto to mysli s linuxom
vazne sa " vypracuje" na mierne pokrocileho a bude si vediet urobit vo
svojom systeme podstatnu cast prace. Totiz po tych strasnych zaciatkoch
pochopi princip linuxu, jeho zakonitosti a logiku, skamosi sa s prikazmi a
linux prestane byt pre neho tajomstvom opradeny a z nedobytneho hradu sa
stane utulny dom :))
Potom uz prestane klast "idiotske" otazky a snad uz budu "k veci".
BTW: kolko asi zacinajucich linuxakov pribudne kazdy mesiac do konferencie?
Myslim takych, ktori o linuxe ci unixe nikdy nepoculi! Mam dojem ze za
posledne 4 mesiace som bol sam + 3-4 mierne pokrocili. To snad nie je az
take hrozne s nami vydrzat? Alebo ano?
Tak ako som napisal v predoslom emaile: ste tu vacsinou profesionalny
pracovnici - administratori sieti a nas, co robime na jednom stroji doma je
mozno 5.(zeby sme mali pozadovat mensinove prava? :)))))

Martin Furak

--
/ Home:  Martin Furak  Gagarinova 2432/101         /