truetepy -> X11 (bylo Re: Uvaha: Jak rozsirit Linux )

arnost arnost na uivt.cas.cz
Čtvrtek Září 18 10:11:35 CEST 1997

 >   Pokud umis vytahnout informace z *.TTF fontu, tak by to snad nemel byt
 >problem. Unixy pouzivaji ruzne formaty fontu pro X11 (rastrove i vektorove
 >- u tech prvnich zalezi hlavne na tom, jaka je to release X11 - R5 a R6
 >snad pouziva vzdy pcf format), ale pro vymenu rastrovych fontu se pouziva
 >textovy format bdf, jehoz popis je verejne dostupny a pro nejz existuji
 >konvertory do/z jinych formatu (treba pcf - bdftopcf). Pokusim se nekde
 >vyhrabat soubor s popisem bdf formatu, rekl bych, ze je treba i v X11R6 na
> [...]
tak trochu problem to je, zejmena pri prevodu do vektorovych fontu z
hintovanim (type1). Vlastni obrysy se prevadeji jednoduse (M$ dokonce
zverejnil i  program pro prevod ttf -> jakysi assembler), protoze ttf
fonty pouzivaji pouze kvadraticke beziery (t1-fonty kubicke). Ovsem
vlastni hintovani je orisek, protoze soubor hintovacich instrukci ttf
je rozsahlejsi nezli u t1, a navic celkovy pristup k hintovani je
naprosto odlisny. Podotykam, ze prave v nizkych (obrazovkovych)
rozlisenich se nepritomnost hintovani projeve v katastroficke
mire. Jedine rozumne reseni by bylo naucit X11 truetypy, nebo dusledne
pouzivat pouze rastrove formaty.

arnost