Buducnost Linuxu - pohlad z inej strany - dlheee!

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Září 19 00:46:40 CEST 1997

Milan Zamazal pise:
[...]
: To nejjednodussi, co muzeme udelat, je nasledujici:
: - Pri prihlaseni do konference poslat informaci o MetaFAQ konference
:   a ceskem HOWTO (pokud se jiz nedeje).

	Tohle jsem chtel udelat uz davno, jeste jsem se k tomu ale
nedostal. Zkusim to popohnat.

: - Do MetaFAQ dat doporuceni decentne upozornovat na svuj status
:   zacatecnika (pokud tam jiz neni).

	Je tam priblizne opak tohoto (v casti o Subjectech). Nevim,
jestli je to dobre, ale asi bych to nechal tak, jak to je.

: - Off-topic prispevky dusledne *ignorovat*.

	Ja myslim, ze spravce konference by mel pravo i v konferenci
upozornit na off-topic prispevek nebo casteji thread.

: - Pravopisne chyby ignorovat; kdo to nemuze vydrzet, necht pravopis
:   vysvetluje autorovi a ne vsem ctenarum konference.

	Ano. Spravne.

: Dalsim moznym opatrenim by mohlo byt rozdeleni konference na:
:   cz.comp.linux.help
:   cz.comp.linux.discuss
:   cz.comp.linux.beginner
: Protoze si vsak myslim, ze by zamereni jednotlivych konferenci stejne
: nebylo respektovano, asi to nema cenu.

	To mas pravdu. Navic ja ctu konferenci pres mail. Myslim,
ze kdyby tyto skupiny nemely protejsky v mailu, byl by v nich jen sum.
Kdyby mely i mail-listy, nikdo (rozumej nikdo schopny poskytnout
odpoved) by je necetl.

	Je pravda, ze linux na muni.cz je jednim z nejvetsich listu
co se tyce provozu (cca 60-70 zprav denne ve vsedni dny) i co se tyce
prihlasenych uzivatelu (370 v mail-listu, dalsi v news).
Ale obavam se, ze rozdeleni by listu neprospelo - podle meho nazoru
by to budto melo za nasledek vzrust sumu ve vsech podskupinach,
nebo by nutne nektere ze skupin byly nevyuzite.

Martin Furak pise:
: Ja som sa nestazoval na nedostatok informacii na internete, naopak
: konstatoval som, ze si ich clovek vie najst ale nie vo svojich zaciatkoch.
: Vtedy vlastne ani nevie co poriadne hladat.
: Islo mi len o trochu viac tolerancie pri kladeni "blbych" otazok. A radsej
: ich odignorovat, ako sa k nim ironicky vyjadrovat.Dnes plne chapem, ze pre
: vas, ktori ste v konferencii uz 1 ci 2 roky sa mnohe veci opakuju a lezie
: vam to na nervi!Ale ak nebude trochu viac pochopenia a trpezlivosti asi to
: nie jedneho odradi a bude o niekolkych linuxakov menej:(
: Je pravda, ze na CD ROMoch je tolko dokumentacie, ze ju clovek "nestaci
: precitat", ale problem je v tom, ze taky zaciatocnik napr. nevie, ze
: potrebuje urobit jeden hlupy simlink, aby mu fungovala CD ROM (dnes uz viem
: kde tuto informaciu najst, ale na zaciatku nebyt pomoci tak sa asi
: "zblaznim:)  ) A o tom to cele je. Nie vsetko je v dokumentacii, resp.
: clovek nevie kde to najst ! Vam, skusenym je "lahko", ale ja dodnes mam
: problem spravne pouzit grep pri hladani toho co potrebujem. Proste to co je
: pre vacsinu z Vas otazka ninuty, je pre zaciatocnika castokrat hodina i
: viac. To je cena za svoju neskusenost a nie kazdy je ju ochotny zaplatit.

	Mozna by se zacatecnikum (v intro k tomuto listu nebo tak nekde)
melo zduraznit, ze dokumentace k Linuxu existuje a je pouzitelna,
na rozdil napriklad od helpu k Windowsovskym aplikacim ("Kliknete na OK
pro potvrzeni volby a na Cancel pro zruseni volby" :-).

	Muj nazor je, ze existuje uroven dotazu, pod kterou by tato konference
nemela jit (a pro tyto dotazy existuji jine konference). Myslim, ze nema
cenu aby zde bylo mozno klast dotazy "jak vytvorim adresar" nebo "co je WWW",
pripadne "co je man a info". Na tohle jsou jine konference (bud obecne
UN*Xove - treba munix-l, nebo ciste pro uzivatele - treba smajlik
- existuje jeste?, nebo csinfo). Na uvedenych dotazech neni nic
Linux-specifickeho.

	Myslim, ze zacatecnikovi, ktery videl jen Windowsy a to jeste
z uzivatelskeho hlediska, poslouzi lepe zakladni kniha pro _uzivatele_
UNIXu (UNIX-Linux, nebo treba Running Linux - vyslo i cesky,
jeste jsem se na to nedival) a pripadne kolega, na ktereho se muze tento
clovek obratit. Nema cenu, aby tato konference suplovala zakladni
ucebnici UNIXu.

	Mozna jsem uplne mimo - Linux pouzivam cca ctyri roky a UNIX znam
vlastne dele nez DOS, takze od pojmu "zacatecnik" mohu byt opravdu
vzdalen. Chtel jsem z linux na muni.cz vytvorit konferenci s dostatecne
vysokym pomerem signal/sum, aby ji mohli cist i takovi lide, kteri
dostavaji 350 mailu denne a nemuseli se bat, ze 95% z prispevku z konference
bude jen sum. Myslim, ze se mi to zatim darilo. Samozrejme pokud bude
obecne mineni pro snizeni prisnosti Meta-FAQ vzhledem k zacatecnickym dotazum,
budu to akceptovat.

	Preji prijemnou noc

-Yenya

--