TeX vs. HTML (Bylo: Uvaha: Jak rozsirit Linux)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Září 19 10:56:14 CEST 1997

> [...]
> (uz tym standardom takmer je, nastastie len takmer). Chcete to ? Ja nie.
> ako standard sa mi ovela viac paci HTML ako word (a to sa mi HTML az tak
> velmi nepaci...)
>
> ->   No, existuji daleko propracovanejsi veci treba TeX atd. Zase je pravda,
> -> ze HTML by se dalo daleko lepe prenaset a podnikat s nim daleko vice veci
> -> (Internet...).
>
> Dokaze TeX tolko co HTML, resp. aspon linky na ine dokumenty a ine casti
> dokumentov, vkladanie obrazkov ? Ak ano, bola by sranda urobit WWW
> prehliadac ktory by dokazal aj TeX dokumenty :)

Rekl bych, ze TeX a HTML jsou urceny pro uplne neco jineho.
Nakonec Hypertext Markup language znamena jazyk pro znackovani hypertextu
a je pochybne, jestli do takoveho jazyka patri veci jako specifikace fontu,
ramce atd.

V TeXu zase nejsou hypertextove odkazy, protoze je to (myslim) jazyk pro popis
stranky.

Jako jejich kombinace by slo pouzit asi pdf. Konvertor z TeXu do pdf existuje
a jako standard by to nebylo spatne. pdf umi odkazy uvnitr sebe urcite,
nekam jinam to nevim.

>  Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
>  E-mail: Matus.Uhlar na tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar
>  And don't forget: I work for SANET, but talk for myself, dude... ;-)

Brno, Czech Republic