Help: iso8859-2

Michal Kubecek kubecek na karlin.mff.cuni.cz
Pátek Září 19 12:32:41 CEST 1997

>  Pokud nekdo vi co se pod temito tajemnymi zkratkami .pfb .afm zkryva a
                 ^ carka                                         ^ !!!
> jaka je jejich zpojitost muze mi to osvetlit ?
                 ^ !!!    ^ carka

Vypada to, ze vam blbne klavesnice a obcas pise 'z' misto 's'
(a vynechava carky). Davejte si na to pozor (:-)).

Jinak .afm je Adobe Font Metric a je to soubor, ktery obsahuje
metricke informace o PostScriptovem fontu, tedy zhruba receno
velikosti jednotlivych znaku. Soubor .pfb resp. .pfa potom
obsahuje informace o obrysech, tedy skutecny tvar znaku. Zhruba
receno, spojitost (ano, spojitost) je takova, ze k zalamani
radku nebo stranek dokumentu vam staci .afm, ale ke skutecnemu
vytisteni nebo zobrazeni potrebujete .pfa nebo .pfb. Podobne
jako .tfm a .pk. Soubory pfa a pfb jsou ekvivalentni, jenom
pfa je ASCII a pfb binarni.

                                               Michal Kubecek