[help] finding linux for Win95, NT

Pondělí Září 22 19:52:12 CEST 1997

On Mon, 22 Sep 1997 vuh na usa.net wrote:

> - Nepotrebuje boot diskety

to chce mit CD mechaniku, ze ktere lze nabootovat a bootovatelne cedecko :)
(z vlastni zkusenosti vim, ze Red Hat takova CD ma)

> - Kez by mohl pustit pod win95 jako dos app

to je strasne zajimava otazka (ne, nebudu se posmivat :> )

cetl jsem, ze jakysi PC emulator na Mocneho Meka emuluje pisicko tak
dokonale, ze na nem jest mozno spustit prakticky cokoli, vcetne Linuxu
(nebo--pro ty perverzneji zalozene--vcetne Devadesati Peti Woken)

jenze Wokna jsou na tom v tomto smeru mnohem hure, protoze neemuluji
kompletne cely hardware PC, takze jejich koexistence s cimkoli, co je
prilis narocne na kontrolu nad systemem je prakticky vyloucena
jedine tak nejak schudne reseni jsou "subsystemy" v NT (kde nedavno nekdo
slavne ohlasil, ze ma "Posix compliant" subsystem za hodne $$$, pritom
nejmenovana firma se jiz davno holedbala, ze NT se budou kamaradit
s Posixem), ale ty by spoustely pouze programy a ne cele jadro
(a navic jsou tu potize s filesystemem a tak)

ponekud silene (ale mozna funkcni reseni) by byl program "loadlin95",
ktery by Wokna95 paralyzoval, ulozil nekam na disk, nabootoval mirne
patchnuty Linuxovy kernel (upraveny, aby ponechal cast RAM s loadlin95
netknutou) a po jeho shutdownu by se to vratilo do loaderu a ten by
zas Wokna ozivil :)

ale ja bych se rozhodne neubranil antiperistaltice, kdybych neco
takoveho mel realizovat :) :) :)

P.S. poznamka k rychlosti FAT: je mozne, ze existuje situace, kdy je FAT
(a spol.) rychlejsi nez EXT2, ale bude to spis vyjimka; specialne UMSDOS
ma _silene_ pomale adresarove operace, ponevadz provadi hrozne veci, aby
predstiral unixovy filesystem na necem, co je principialne jine

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)