[help] finding linux for Win95, NT

Ondrej Bezucha xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz
Úterý Září 23 16:09:37 CEST 1997

> to chce mit CD mechaniku, ze ktere lze nabootovat a bootovatelne cedecko :)
> (z vlastni zkusenosti vim, ze Red Hat takova CD ma)
> to je strasne zajimava otazka (ne, nebudu se posmivat :> )

No myslim, ze doporucim Monkey Linux. Je to vazne dobra vec presne pro tyhle pripady. Navic je k tomu celkem sqela dokumentace, je to czesky a vubec. Na tohle
je expert numero uno p. Kerslager, coz je mimo jine Monkeyho tata.

> cetl jsem, ze jakysi PC emulator na Mocneho Meka emuluje pisicko tak
> dokonale, ze na nem jest mozno spustit prakticky cokoli, vcetne Linuxu
> (nebo--pro ty perverzneji zalozene--vcetne Devadesati Peti Woken)

No jmenuje se to VirtualPC a ma to 800 Kb!!! (umeni programovat...) Bohuzel to existuje pouze na PowerMaca, coz je pro moje prasatko na penize davka, kterou
bych ji absolutne splasknul. Ale jinak to vazne funguje. Ted je zrovna nova
vylepsena verze RealPC, ktera je delana specielne pro 3D hry. Takze by to melo
byt i rychly...

> jenze Wokna jsou na tom v tomto smeru mnohem hure, protoze neemuluji
> kompletne cely hardware PC, takze jejich koexistence s cimkoli, co je
> prilis narocne na kontrolu nad systemem je prakticky vyloucena

no, jestli jde nekomu o 100% kompatibilitu a paralelni (to jako najednou ;-))
beh Woken a Linuxu, taxe s tim asi bude muset rozloucit, protoze jedno nebo
druhy spadne (spis to prvni...). Jeste je tu moznost, naistalovat si DosEmu
a pak spoustet wokenice pod emulaci, ale to je jen pro masochisty a navic by
si v tom clovek mohl spustit akorat tak paintbrush (nebo kresleni nebo jaxe to
v novy verzi menuje). Jo neslo by udelat, ze by se pod konzoli 8 (no zkratka po
stisku ALT+F8) neobjevil dalsi terminal, ale DosEmu? Asi ne, ze...

> P.S. poznamka k rychlosti FAT: je mozne, ze existuje situace, kdy je FAT
> (a spol.) rychlejsi nez EXT2, ale bude to spis vyjimka; specialne UMSDOS
> ma _silene_ pomale adresarove operace, ponevadz provadi hrozne veci, aby
> predstiral unixovy filesystem na necem, co je principialne jine

Je fakt, ze UMSka rychlosti neoplyva (pri swapovani do souboru na UMSku je to
pomalost na kvadrat...), ale zase ma svy vyhody. Napriklad je ji srdecne jedno,
ze jsem pri rebootu neunmountil root filesystem. (coz je dobry, treba kdyz
zurivy skolnici vypinaj v patek proud ;-))

	  *                  Ondra Bezucha                      *
	  *							*
	  * E-Mail: xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz  (Linux)	*
	  *	    ondrej.bezucha na spsselib.hiedu.cz (NetWare)	*