Dial-on-demand

Jan Polak honzap na obalex.cz
Úterý Září 23 09:06:52 CEST 1997

Majo Danisek wrote:

> Mam taky problem :  pocitace v mojej sieti su napojenene na gw ktory sa
> s ISP spaja
> cez modem.Chcem aby pri poziadavke na adresach mimo nasej siete modem na
> gw
> vytocil cislo a pripojil sa  cize dial-on-demand. Pozeral som manual k
> dial-on-demand
> a pochopil som vsetko az na sekciu kde sa pise o request-route. Ked sa
> pripojim z gw manualne cez ppp-on tak nie je problem.Xcem to vsak
> zautomatizovat.Ma s tym niekto viac skusenosti ako ja ?????

request-route je prave na to zautomatizovani. je to normalni sh
skriptik, takze si ho muzes upravit podle toho, jak to spoustis manualne
(resp. to, co spoustis manualne nechas spoustet pres request-route).

Sam bych ale mel na request-route dotaz. Napsal jsem si nejake
dial-on-demand "like" skripty tak, aby mi modem nevytacel pri kazdem
pozadavku na inet, ale podle jinych zavislosti. Vsechno fungovalo O.K.,
az na to, ze mi obcas (1-2x tydne) zustal request-route jako zombie,
ackoliv jsem ho vubec nemel funkcne nastaveny (resp. i uplne prazdny).
( Obcas = kdyz by se mel (kdyby byl funkcni) spustit request-route a
nahodit pppd a zaroven pppd nastaroval muj script. )

Kdyz ho vyhosim, tak se stane tohle:

Sep 23 08:17:19 frodo named[173]: ns_forw: sendto([193.165.193.130].53):
Network is unreachable
Sep 23 06:19:50 frodo kerneld: error: /sbin/request-route: No such file
or directory
Sep 23 06:20:21 frodo last message repeated 11 times
Sep 23 06:21:21 frodo last message repeated 55 times
Sep 23 06:21:44 frodo last message repeated 8 times

Docela slusny casovy posun.

Nakonec jsem vsechno predelal a upraveny request-route pouzivam, ale
stejne by me zajimalo proc je tam ten casovy posun?

--
S pozdravem

e-mail: honzap na obalex.cz
e-mail: xpolak na informatics.muni.cz