Dial-on-demand

Úterý Září 23 09:50:02 CEST 1997

On Tue, 23 Sep 1997, Jan Polak wrote:

> Sam bych ale mel na request-route dotaz. Napsal jsem si nejake
> dial-on-demand "like" skripty tak, aby mi modem nevytacel pri kazdem
> pozadavku na inet, ale podle jinych zavislosti. Vsechno fungovalo O.K.,
> az na to, ze mi obcas (1-2x tydne) zustal request-route jako zombie,
> ackoliv jsem ho vubec nemel funkcne nastaveny (resp. i uplne prazdny).
> ( Obcas = kdyz by se mel (kdyby byl funkcni) spustit request-route a
> nahodit pppd a zaroven pppd nastaroval muj script. )

Tak to s temi zombiemi z request-route se mi stava pravidelne take, na
vsech pocitacich ktere nejsou trvale pripojene do Internetu (a tedy nemaji
default route a tedy request-route ma obcas sanci se uplatnit). Nevim
vubec proc se to deje, nejdriv jsem dal do crontabu reboot kazdou noc (to
uz vetsinou bezelo aspon pet zombii), pak jsem se zamyslel a uvedomil si
ze vlastne vubec nepotrebuji kerneld (ktery request-route spousti),
vyhubil jsem ho a pod te doby je od zombii pokoj..

Pokud by kerneld byl oppravdu potreba, staci ho obcas killnout a spsutit
znovu. Tim zmizi i zombie z request-route (nebojte se, vsak ony se objevi
za chvilku znova :-) ).

Uz jsem o techto a jinych problemech s request-route cetl i v
linux.dev.kernel, a tam to vzdycky dopadlo tak ze se o tom vi, ale nevi se
jak to spravit, protoze cely ten princip s request-route je pry jakysi
prohnily. V Linuxu 2.1.X se uz request-route nespousti vubec a doporucuje
se pouzivat diald, ktery je vsestranejsi a bezi bez jakekoliv specialni
podpory ze strany kernelu (takze vam pobezi i na 2.0.X).

Leos Bitto