Uvaha, was: Jak zabit nezabitelne?

Pavel Machek pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Září 25 19:49:22 CEST 1997

AHoj!

> Predpokladam, ze je to cena za pouzivani 'nestabilniho' jadra a beru
> to. Presto bych byl rad, kdyby z takovych situaci bylo lepsi
> vychodisko. Chtel bych, aby bylo mozne zabit i procesy, ktere zrovna
> cekaji (v jadre) na dokonceni nejake I/O operace. To by prece nemelo
> byt tak tezke, ne?

Tezke to je. Nemuzes jen tak skoncit operaci. Ten stav 'D' ma svuj
duvod. Kdyby to nebylo potreba, byl by tam stav 'S'.

> Dale bych chtel, aby mi planovac procesu (scheduler) dovolil vytvorit
> prioritni proces, ktery by mel zarucene urcite procento casu
> procesoru. Pak bych jako takovy proces spustil treba login  a mel
> bych sanci opravit, co se pokazilo, zatimco za soucasne situace trva
> prihlaseni na pretizeny pocitac cele minuty, pokud to vubec jde.
> To by preci melo byt trivialni, ne? Proste, pokud existuje prioritni
> proces, ktery chce procesor a uz ho chvili nemel, tak ho dostane.

Prioritni scheduler by ti vubec nepomoh' protoze vetsinou neni problem
strojovy cas ale misto v pameti. Jinymi slovy bys potreboval
prioritni scheduler na pamet

> Konecne nechapu, jak je vubec mozne, ze pocitac nereaguje na
> Ctrl-Alt-Del. To musi byt chyba v jadre, nebo ne? Jedine snad, ze by
> se nejak 'ztracely' interrupty od klavesnice pri praci s diskem?
> Nevim.

CO? Libovolna aplikace ma pravo si uzmout klavesnici v raw modu. V raw
modu funguje akorat SAK (ctrl-alt-del se v raw modu vubec nedekoduje).

								Pavel

This is my little buggy signature...				Pavel
GCM d? s-: !g p?:+ au- a--@ w+ v- C++@ UL+++ L++ N++ E++ W--- M- Y- R+