TeX problems (cz spec.)

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Září 26 14:54:36 CEST 1997

Ahoj,

> Narazil jsem na nejake neprijemne problemy v ceskych distribucich TeXu.
> Shodou okolnosti se nad _podobnou_ veci certil D.E.Knuth -- totiz, ze
> napr.
> ceska csTeX distribuce pro redhata 4.2 doda jiny vysledek nez napr em-TeX
> (ted nevim cislo revize;().
> 	Ackoliv nektere stranky jsou naprosto shodne (pri pouziti
> _shodnych_ fontu, nektere se lisi zalomenim slov!! (soubory pro rozdel.
> slov se lisi!!!), ani pri pouziti stejnych hyphenu a nahrani anglickych
> hyphenu (standardne jen v vTeXu ne v em-TeXu) a zapnuti \nonfrenchspacing
> [...]

   (1) Byly mimo tech fontu shodne i jejich metriky?

   (2) Nemohl byt problem v tom, ze nektera z implementaci TeXu mela nastaveno,
ze 0xa0 je hard-space, zatimco ta druha, ze to je normal space?

   (3) Asi by bylo dobre vygenerovat kratky text, na kterem se chyba projevuje
a pote TeXu zapnout \tracingall a podivat se, co se presne deje.

   Mam obavy, ze to `ch' :-)

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/