Jak jsem kopiroval Linux (Re: Kopirovanie linuxoveho filesystemu)

Bohumil Chalupa bochal na apollo.karlov.mff.cuni.cz
Pátek Září 26 15:36:45 CEST 1997

Dobry den,

toto povidani je vhodne nejspise (nebo nejvyse :-))  ) pro zacatecniky.

Pred nejakou dobou se zde psalo o kopirovani filesystemu a napriklad

On Thu, 7 Aug 1997, Jan Kasprzak wrote:

> 	Podle meho nazoru je cp -a asi nejkratsi cesta jak zkopirovat
> FS, ale dump je asi rychlejsi a zachovava i rozsirene atributy.

Nasleduji moje poznamky o tom, jak jsem kopiroval Linuxovou partition.

Chci jsem na jednu starsi masinku instalovat novy Linux, ale nejdriv
jsem chtel ten stary (historicky, Slackware 3.0) okopirovat na jinou
partition (mensi) a to tak, aby tam mohl bezet.
Dump jsem nemel a nechtel instalovat, proto jsem zvolil cp.

; Jak jsem kopiroval Linux z jednoho disku na druhy
;
; Vychozi stav disku:
;
; /dev/hda1 msdos, active
; /dev/hda2 Linux native    (puvodni Linux)
; /dev/hda3 Linux swap
; a kus volneho mista, cca 200 MB.
;
; Postup:
;
; fdiskem vytvorit /dev/hda4 Linux native.
;
mke2fs -cv /dev/hda4
mount /dev/hda4 /mnt
cp -ax / /mnt
; adresare, kde je neco namontovano, se nevytvorily
mkdir /mnt/mnt /mnt/proc
mkdir /mnt/dosc  ;pokud jsme pred operaci neodmontovali DOS :-)
;
; opravit /mnt/etc/fstab (root na /dev/hda4 misto 2)
;
umount /mnt
; *)
reboot
;
; Linux volam pomoci loadlin dosovou davkou; v te je treba opravit
; parametr 'root=/dev/hda4'.
; *) Kdo pouziva LiLo, musi ho taky opravit

Tento postup byl dan konkretni situaci; pro srovnani jiny pripad
kopirovani disku:

mel jsem disk 2 GB s instalovanym dosem a Linuxem (novym),
lilo v bootsectoru etc., pripojeny jako primary master.
Potreboval jsem do druheho noveho pocitace udelat identickou kopii.
Tak jsem ten druhy disk pripojil jako secondary master a spustil
dd if=/dev/hda of=/dev/hdb
a chvili pockal.
Novy disk byl identicky se starym vcetne lilo bootovani, stacilo
namontovat do druheho pocitace a zapnout.  :-)

A udelejte mi tohle v dosu.   :-)))))

S pozdravem "Nebojte se Linuxu!"
                                   Bohumil Chalupa