Jak jsem kopiroval Linux

Ivan Simonik sim00iv na brno.inec.cz
Sobota Září 27 18:09:36 CEST 1997

On Fri, 26 Sep 1997, Bohumil Chalupa wrote:
> mel jsem disk 2 GB s instalovanym dosem a Linuxem (novym),
> lilo v bootsectoru etc., pripojeny jako primary master.
> Potreboval jsem do druheho noveho pocitace udelat identickou kopii.
> Tak jsem ten druhy disk pripojil jako secondary master a spustil
> dd if=/dev/hda of=/dev/hdb

Cirou nahodou dnes resim problem se stehovanim obsahu disku a tak jsem
rad, ze je zde nekdo, pro koho je to beznou cinnosti a snad mi poradi:

Mel jsem 850HD:
hda1 - W95
hda2 - swap
hda3 - Linux native

Ted jsem zakoupil dalsi disk opet Western Digital 1.2GB. Prvni problem
nastal, ze se vubec nesnasi s tim prvnim (coz je zahada, kdyz je od
stejneho vyrobce, ale budiz to pripsano radici). Zadna kombinace switchu
nepomaha a proste se na jednom IDE nesnesou. Pristoupil jsem na kompromis
ze disk 850 zapojim na sekundar. Zacal jsem stehovat data (to by bylo
dlouhe vypraveni) a vysledek je takovy:

hda - 1.2GB WD
hda1  - Linux Swap
hda2  - W95 (premistene z puvodniho disku)

hdc - 850MB WD
hdc1 - W95 (originalni, urceny ke smazani)
hdc2 - Linux swap (stary swap, urcen ke smazani)
hdc3 - Linux (zivy system)

Cele to funguje. Kdyz nabootuju W95, OK.
Kdyz nabootuju Linux, OK (po zasazich rdevem, samozrejme a upravou rc.*)
Jenze nejede LILO. Zplodil jsem nasledujic conf:

boot=/dev/hda2
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=70
disk = /dev/hda
	bios=0x80
	sectors=63
	heads=64
	cylinders=621
other=/dev/hda2
	label=dos
	table=/dev/hda
image=/boot/vmlinuz
	append="hd=827,32,63"
	label=linux
	root=/dev/hdc3
	read-only

Parametry "disk", "append" uz jsem pridal ze zoufalstvi. Lilo se tvari, ze
se nainstalovalo a kdyz rebootuju, tak zacne vypisovat "07" nebo "01"
(podle toho, co jsem do lilo.conf namixoval).

Jeste pridam na konec mailu vypis z fdisk -l. Pokud nekdo vite, co je
spatne, jsem vdecny za odpoved. Jinak budu muset bootovat linux z diskety.

				Diky Ivan

Disk /dev/hda: 64 heads, 63 sectors, 621 cylinders
Units = cylinders of 4032 * 512 bytes

   Device Boot   Begin    Start      End   Blocks   Id  System
/dev/hda1            1        1       17    34240+  82  Linux swap
/dev/hda2   *       18       18      621  1217664    6  DOS 16-bit >=32M
Partition 2 has different physical/logical endings:
     phys=(619, 63, 63) logical=(620, 63, 63)

Disk /dev/hdc: 32 heads, 63 sectors, 827 cylinders
Units = cylinders of 2016 * 512 bytes

   Device Boot   Begin    Start      End   Blocks   Id  System
/dev/hdc1   *        1        1      427   430384+   6  DOS 16-bit >=32M
/dev/hdc2          428      428      451    24192   82  Linux swap
/dev/hdc3          452      452      827   379008   83  Linux native