Cestina v X-ech (dotaz)

Pavel Voch voch na econ.muni.cz
Čtvrtek Duben 2 11:42:19 CEST 1998

Dobry den,

mam tady RH 4.2 XFree 3.2. Vzdycky jsem si pochvaloval jak me chodi
cestina. Dokonce se mi ji sveho casu podarilo rozchodit i na RH 5.0. Nyni
jsem se ale dostal do stavu (zel necim cim to je, delam pokus s vyroubou
klavesovych map pro kikbd z kde, ale mam pocit, ze to zaclo uz driv
(taky jsem po problemech s diskem instaloval znovu cely system - to by
mohl byt rozdil, driv jsem si instaloval locales od p. Michla ted ne,
ale cestina mi myslim fungoval uz predtim)), ze:

- v icalu (tcl/tk) a gimpu (gtk) jde dobre vsechno.
- v xtermu a emacsu (bez emacsove cestiny) funguji dobre mrtve klavesy,
  klavesy co jsou na cislech nefunguji (nic se nenapise).
- v kde (qt), xfigu (aw3d) a netscape (motif) jsou dobre ceske klavesy na
  cislech, ale mrtve klavesy funguji tak, ze se napise treba carka nebo
  hacek a potom samotne pismeno.

Man nainstalovanou cestinu (patch XKB) od Yenyi/S. Meduny. Klavesy jsou
mapovane bud v XF86Config (XkbKeymap "xfree86(us_cz_qwerty)) nebo prave
kikbd, coz je v podstate jen manazer pro xmodmap.

Ted tedy opravdu nevim co s tim. Tusi nekdo v cem je problem? Klavesove
mapy bych rad poslal panu Budnikovi (kikbd) a ted nevim jestli jsou spatne
a nebo je chyba nekde jinde a tudiz nekomu jinemu by to mohlo fungovat.

BTW, pamatuji si, ze pred nejakym casem mi prave gimp fungoval tak, ze sly
klavesy na cislech, ale ne mrtva klavesa. Ted to zase funguje, je to
stejna verze gimpu.

						Pavel Voch
You know you've achieved perfection in design,
Not when you have nothing more to add,
But when you have nothing more to take away.

				Antoine de Saint Exupery