Rok 2000?

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Pátek Duben 3 12:30:25 CEST 1998

On Fri, 3 Apr 1998 bravenec na optimit.cz wrote:

>Narazil jsem u jednoho stareho PC na problem.
>V BIOSu je rok na dve mista a nejde nastavit
>rok 2000 a dal. Navic, tak trochu pro zasmani,
>kdyz jsem nastavil datum v DOSu, vlezlo to
>do nastaveni v BIOSu tak sikovne, ze jsem pak
>musel nastavovat komplet BIOS znovu. Je to PC
>286, takze se nic nedeje. Ale Linux mi beha
>na nekolika starych 386 - muzu se tam dozit
>stejneho prekvapeni? Neda se treba nastavit
>v BIOSu jiny rok, nez potom udrzuje Linux?
>Pamatuje Linux vubec na takove problemy?

Systemovy cas se nastavuje podle hw hodin v bootovacich skriptech pomoci
programu clock. Pokud ho nastavite jinak, je to na Vas. Napada mne
napriklad neco jako precist cas  z hodin, pricist k nemu nejakou konstantu
(treba 20 let) a tohle pak pouzit k nastaveni systemoveho casu . (A cas
podle CMOS mit nastaveny o tech dvacet let dozadu.)

  Milan Kopacka