("diskovy prostor") Clenstvi ve skupinach

Jarda Fikker fikker na usa.net
Středa Duben 8 10:28:19 CEST 1998

Pavel Kankovsky píše ve zprávě …

>Co znamena, ze "nema dostupny zadny diskovy prostor"?
>
>Uzivatel (zvlaste ne-demonicky) by mel mit svuj homedir (predposledni
>polozka v /etc/passwd, typicky /home/USERNAME, ale muze to byt cokoli).
>Tento adresar by mel existovat a uzivatel by mel byt jeho vlastnikem
>(a mel byt schopen projit vsechny nadrazene adresare). Pokud jsou
>pouzivany diskove kvoty, pak by uzivatel mel mit na svazku, kde
>je jeho homedir, nastavenu kvotu tak, aby se mu tam neco veslo.
>
>Priznam se ze prvoplanove nevidim, jak v tom muzou figurovat nejake
>skupiny.

> [...]
http://www.vcnet.com/bms ]

Dobre skupiny v tom tedy nehraji roli. Pokud vytvorim noveho uzivatele, tak
se mu skutecne vytvori domovsky adresar. Bohuzel v nem ale nemuze pracovat,
protoze mu system pri vypisu informaci o disku ukaze, ze je dostupnych 0 %
diskove kapacity (0 B). Pokud jsem si vedom, tak jsem zadne kvoty
nenastavoval. Jestlize se prihlasim jako uzivatel root, tak je vse v poradku
a volny prostor na disku skutecne je.

    J. Fikker