DNS server a direktiva forwarders

Tom Mazouch mazouch na ica.cz
Středa Duben 8 12:01:34 CEST 1998

Petr wrote:

> Hello all,
>
> mam takovy problem, na vnitrni siti oddelene firewallem delam DNS na
> linuxu. Ten by mel obsluhovat vnitrni sit. Do internetu nevidi. Na
> firewallu jede DNS ktera vidi do Internetu, ale nema zase kompletni
> informace o vnitrni siti (zamerne)
>
> Myslel jsem si, ze kdyz  do named.boot vrazim radku
> forwarders IP_addr_firewallu
> ze se vnitrni DNS obrati na firewall v pripadech, kdy nebude vedet.
> Bohuzel to tak nefunguje. Nevite  nekdo, kde delam chybu ?
>
> S pozdravem
>
> Petr
Mam tady v podstate stejnou konfiguraci a chodi OK. Hlavni problem
(pokud ucim orla litat, taxe omlouvam) spociva v tom, ze to vnitrni DNS
musi obsahovat _celou_ domenu (tedy nejen vnitrni cast, ktera neni v te
"vnejsi"). Pokud vnitrni DNS server nevi, obrati se na forwarder, ovsem
pokud vi, ze dotazovany stroj neexistuje (podle jmena spada do jeho
kompetence, ale nema zadny zaznam), posle negativni odpoved a cela hra
konci.
Jestli je problem v necem jinym, muzu pripadne poslat konfiguraci.
                                         Tom