nemuzu zprovoznit Gimp

Petr Olsak olsak na math.feld.cvut.cz
Čtvrtek Duben 9 17:16:57 CEST 1998

Vazeni,

jiz podruhe jsem se pokusil kompilovat Gimp (znovu mi nekdo naznacil, ze
by to mohla byt uzitecna vec), a znovu jsem neuspel. Chtel bych vedet, zda
mate podobne problemy.

V INSTALL se pise, ze MUZEME, ale NEMUSIME mit knihovny typu jpeg, mpeg
etc. Pochopil jsem tedy toto modalni sloveso tak, ze pokud mi ./configure
hlasi, ze upesne nasel TIFF, tak to pro zacatek muze stacit. Chapu to tak,
ze budu moci nacitat obrazky TIFF (ruznych subformatu) a cosi s nimi
delat. ./configure mi vynadal, ze nemam JPEG a MPEG a AA a kdovi, co
jeste, ale to jsem ho nebral vazne. Nikde totiz neni receno, kde takove AA
mam sebrat. Take to byl jenom warning. Nutnou podminku "gtk" jsem po
instalovani teto knihovny (taky nebylo nikde v INSTALL ci README
receno, kde ji mam sebrat) splnil.

Kompilace probehla bez problemu. Po spusteni a pokusu zavest obrazek.tif
Gimp prohlasil, ze "open failed" (xv si s obrazkem samozrejme poradi). Ze
zoufalstvi jsem tedy zkusil aspon neco nacmarat. Ani to neslo. prohlasil:
"No brushes available for use with this tool". Protoze jsem tim gimpem
nebyl schopen nic nakreslit, ani nacist, jiz podruhe jsem tech 100MB na
disku po dvou zbytecne stravenych hodinach vymazal. Ma nekdo podobne
zkusenosti? Je nekdo z blizkosti Dejvic, kdo by mi mohl s tou kompilaci
pichnout?

Dekuji

Petr Olsak