XF86Config

Egon Eckert egon na www.capitol.cz
Neděle Duben 19 09:55:54 CEST 1998

: mam probleb s konfiguraci monitoru v XF86Config. Nemuzu nigde najit
: hodnoty Modeline pro 14" monitor ADI ProVista. Za kazdou informaci
: dekuji.

Hodnoty modeline jsem pocital jednou v zivote. Po te zkusenosti davam vzdy
prednost nalezeni potrebnych informaci o monitoru, pro ktery to potrebuju.
Rekl bych, ze u vsech aspon trochu znackovych monitoru se daji najit na
webu. Pro tvuj monitor jsou na

http://www.adi.com.tw/cebit/pe30spc.htm

Tyto informace (horiz 30-54 kHz, vert 50-100 Hz, mozna jeste bandwidth 65
MHz) zadam v programku XF86Setup. Jeste nikdy se mi nestalo, ze by pak
vznikly XF86Config neobsahoval pouzitelne modelines. Doladit se daji pomoci
xvidtune, jak jsem tu uz psal, ale pouzil bych to jen pro optimalni
roztazeni obrazu do okraju, ne pro zvyseni frekvence nad vyrobcem uvedenou
maximalni (pro tebe je to 1024 x 768 @ 60 Hz, 800 x 600 @ 85Hz - viz. vyse
uvedene URL).

Jeste dodatek :

Informace typu "vypocitej si vlastni modelines" povazuju za presne to, co
zacatecnika odradi a co tedy v konferenci o Linuxu nechceme. Zbehly Unixar
se tim vlastne pochlubi, ze to umi, ale tazateli je to k nicemu. Jednoduchy
postup, ktery jsem popsal, sam pouzivam, a dovolil bych si tvrdit, ze vsude
mam dobre obnovovaci frekvence (doma na 17" 1024x768 na 100 Hz, v praci na 15"
800x600 na 100 Hz).

Nekdo se tu ptal, jak se modelines pocitaji. Na svem pocitadle (Debian 1.3)
mam instrukce v techto souborech :

/usr/doc/HOWTO/mini/Modeline.gz (strucne)
/usr/doc/X11/VideoModes.doc (podrobnejsi)

Egon Eckert