NFS problem

Pondělí Duben 20 11:19:32 CEST 1998

On Mon, 20 Apr 1998, Dan Ohnesorg wrote:

> Mozna, osobne mam s glibc knihovnami z cotribu ty nejhorsi skusenosti,
> takze jestli jste upgradnul na glibc z contribu, asi mate problem. Bezi
> treba sendmail? Me po ctvrhodine sezral veskerou dostupnou pamet. A od
> zacatku neprijimal.

No kdyz uz jsme u toho nadavani na redhatovske glibc - mozna nekoho bude
zajimat nad cim jsem ja stravil jedno odpoledne:

Sendmail mel nastaveneho smart hosta na smtpserv.bohem-net.cz (doporuceny
SMTP server providera) a jakoukoliv postu, ktera mela za zavinacem
bohem-net.cz vracel s tim ze "Local configuration error: MX list for
bohem-net.cz points back to me" nebo neco takoveho a vubec se ji
nepokousel dorucovat (tcpdump je kamarad). To samozrejme nebyla pravda, MX
zaznamy byly v poradku. Mel jsem navic lokalne bezici nameserver kvuli
cache. Nakonec jsem zjistil ze kdyz ten vyhodim a zacnu misto nej pouzivat
nejaky v Internetu, problem zmizi. Huh? Ten cacheovaci nameserver byl
nakonfigurovany stejne jako na tisici dalsich mist a nikde to problemy
nedelalo... Nakonec jsem zjistil ze ten nameserver je mozne pouzivat, ale
do /etc/resolv.conf nesmim napsat "nameserver 127.0.0.1" ale "nameserver
12.34.56.78" kde 12.34.56.78 je adresa sitove karty toho Linuxu. A
problemy zmizely! A je to doopravdy tim - po vraceni 127.0.0.1 se problemy
vraci.

Konfigurace je ted sendmail-8.8.7-12, glibc-2.0.7-6 a bind-4.9.6-1, ale
stejny problem se vyskytoval s ruznymi glibc i s bindem co byl standardne
v distribuci (4.9.5-neco). Vzhledem k tomu ze jde o server u ktereho je
hlavni aby bezel, nemam vubec chut tam s necim dalsim experimentovat.
Tenhle mail necht slouzi jako ponauceni pro vsechny kteri se setkaji se
stejnym problemem, aby opravou jednoho radku nemuseli stravit cele
odpoledne, jako ja. ;-(

Leos Bitto