Pevna linka, pppd, routovani

Vlach Vladimir vlach na mail.stand.cz
Úterý Duben 21 19:55:25 CEST 1998

Mel bych tady jeden pomerne zahadny problem, ktery nemohu
uz 2 dny odstranit:
Rozchodil jsem (na stole) pevnou linku s dvema courier modemy.
Bohuzel mi nejde mezi nimi ping.
Muj pripad:
^^^^^^^^^^^
   Linux1                  Linux2
194.213.231.88 -------- 194.213.231.89
              Pevna linka

Na obou stranach jsou modemy courier, ktere se mi spoji,
pokud spustim na jedne strane pppd -detach a na strane
s automaticou odpovedi pouze pppd (nevim, proc, ale jinak
mi to nefungovalo). Modemy se spoji a drzi, pppd bezi na
obouch stranach.

Potom (zatim rucne) zadam:
Na Linux1
^^^^^^^^^
ifconfig ppp0 194.213.231.88 (nevim, zda mohu pouzit tutez
                              adresu pokud je rezerovana na
                              eth0)
route add 194.213.231.89 ppp0

Na Linux2:
^^^^^^^^^^
ifconfig ppp0 194.213.231.89
route add 194.213.231.88 ppp0

ping z Linux1 na Linux2 nefunguje. Ale kontrolky na modemech
SVITI (jeden odesila, druhy prijima)a kdyz spustim ifconfig
tak mi na obou stranach vypise, ze pakety byly poslany
(TX packet: nejake cislo), ale zadne chyby ani prijate pakety.

Jo zkousel jsem priradit pomoci ifconfig rozhranim jine IP, ale
stale to nefungovalo (stejny problem)

Dekuji za pripadne namety.

Vlada Vlach vlach na brn.czn.cz
Brno