LILO + DOS + old BIOS (znovu)

Ing. Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Duben 22 12:59:08 CEST 1998

> Takze upresneni:
> muj disk vypada takto:
> --------------------------
> The number of cylinders for this disk is set to 4470.
> This is larger than 1024, and may cause problems with:
> 1) software that runs at boot time (e.g., LILO)
> 2) booting and partitioning software form other OSs
>    (e.g., DOS FDISK, OS/2 FDISK)

Jelikoz jsem si s partisnami uz trosicku hral, troufam si tvrdit, ze
hlavni problem je v poctu cylindru. DOS podporuje cislo cylindru na
10 bitu (0 - 1023), takze na vetsich discich se da vytvorit (a
obslouzit) pouze cca 512 MB. Reseni jsou ruzna :

	OnTrack manager -  vsechno totalne zpomali, nesnasi ho vsichni

	zadani jineho poctu cylindru ( /2, /4 ..) a sektoru ( x2, x4 ..) do
	BIOSu - a pak doufat, ze to disk pochopi

	LBA mod z BIOSu (to je totez, akorat se o to stara primo BIOS a
	obslouzi takhle fsecky mozne disky :-).

Pokud DOS pri nabihani zamrzne, tipoval bych, ze se pokousi zpracovat
extended partisnu, ale nemuze nacist logicke disky, protze jejich
partisn. tabulka je na cylindru s moc velkym cislem. Pokud
to pujde, doporucuji prepnout do LBA (bohuzel bude disk necitelny a
vsechno se musi preinstalovat), prip. jeste pouzit OS/2 Boot Manager.
Ten je spolehlivy a zavede cokoliv, vc. Linuxu.

Pokud se natahuje DOS pres lilo, nechapu, proc mu chcete podsunout
jinou tabulku. Jestli jsem lilo dobre pochopil, postara se o zavedeni
1, sektoru z vybrane partisny do pameti (= BOOT sec.) a tim se zavede
prislusny operacni system. DOSu je srdecne jedno, co ma na zacatku
parisn. tabulky, protoze to na nic nepouziva. Natahne si jenom
rozdeleni - a tam uvidi disky non-dos, ktere by mel nechat na pokoji.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s

S pozdravem