LILO multiboot a MBR (jiny)

Vojtech Pavlik vojtech na twilight.ucw.cz
Čtvrtek Duben 23 00:06:21 CEST 1998

On Tue, Apr 21, 1998 at 06:47:22PM +0200, Robert Follner wrote:

> Uz si nevim rady, ze zoufalstvi jsem se prokousal i skrz doc/lilo-xxxxx.
> Mam novy disk 2GB, stary motherboard a hloupy BIOS. Pouzivam Linux, ale
> cas od casu potrebuju spustit Visual Basic a neco programnout.
> Ale kdyz reknu LILOvi, aby nabootoval DOS, tak on prirozene poslechne,
> ale DOS mrkne na partition tabulku a nestaci se divit, kam ze ta extended
> partition saha. A hleda, co je v extended partition za logicke jednotky.
> A tu se docista ztrati a zustane "viset" (nic jineho mu nepreji, ale
> potrebuju programovat pro Wokna).

Problem, proc DOS nezvlada to co tam je, je jednoduchy: DOS se znazi
rekurentne prolezt vsechny Ext. Partition tables. Pokud BIOS neumi
CHS translating / LBA mod, tak DOS (a ani LILO) nemuze za hranici 528 MB.

Reseni je pomerne proste:

* Nepouzivat Ext. Partition tabulku, nebo ji mit pod 528 MB hranici. (*)
  Opravdu neni potrebna - i DOS umi mit nekolik primarnich partitionu.

* Mit malou linuxovou partition celou pod 528 MB pro kernel (/dev/boot),
  aby melo LILO odkud natahnout kernel.

A to je vse, panove!

			Vojtech

(*) To znamena nepouzivat DOSovy fdisk. :)