LILO multiboot a MBR (jiny)

Pavel Machek pavel na elf.ucw.cz
Úterý Duben 21 23:51:44 CEST 1998

Ahojky!

> Uz si nevim rady, ze zoufalstvi jsem se prokousal i skrz doc/lilo-xxxxx.
> Mam novy disk 2GB, stary motherboard a hloupy BIOS. Pouzivam Linux,
> ale

Opravdu? Ja myslel ze na visual basic je potreba rozumna 486-ka a ty
uz to snad meli... Kazdopadne muj kram s ami winbiosem uz to
umi. Fungovalo to dokud tam lilo nebylo? Jde to nabehnout z diskety?

Zmenit motherboard?

Pripojit jako primarni disk neco jinyho a v biosu druhy disk zakazat?
[t.j. dos ho neuvidi ale linux ano?]

Dat mi 2G disk a odnyst si moji starickou 380M?

> cas od casu potrebuju spustit Visual Basic a neco programnout.
> Ale kdyz reknu LILOvi, aby nabootoval DOS, tak on prirozene poslechne,
> ale DOS mrkne na partition tabulku a nestaci se divit, kam ze ta extended
> partition saha. A hleda, co je v extended partition za logicke jednotky.
> A tu se docista ztrati a zustane "viset" (nic jineho mu nepreji, ale
> potrebuju programovat pro Wokna).
> Takze muj dotaz zni:

>  Muzu nejak (ve spolupraci s LILO) podvrhnout DOSu jinou partition
> tabulku, se kterou si ten hlupacek bude vedet rady?

To nechces udelat. A az ti budou nabizet ontrack managery, tak tem se
taky vyhni... (Zive si pamatuju ten den kdy jsem to rozchozoval.)

Tedy v podstate by to co popisujes melo jit. Jen... Ja bych premyslel
nekolikrat nez bych to zkusil... A ja uz jsem disk parkrat spravoval.

> Podvrhnout mu cizi MBR by nemel byt problem (/boot/boot.0300), ale to
> se bere jen prvnich 446 bajtu a vic ani ~n.

*JE* to problem. /boot/boot.0300 je o necem jinym.

								Pavel

--
I'm really pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz. 	   Pavel
Look at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/ ;-).