LILO + DOS + old BIOS (znovu)

Ing. Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Duben 23 08:25:52 CEST 1998

> Zdravim,
Ja taky.

>Dekuji za vsechny dve odpovedi, co jsem dostal, ale neuspokojili me.
O to jsem se ani nesnazil. Jenom jsem se pokousel poradit :-))

> Jeste prozradte co se stane, kdyz bootnete DOS z diskety. Zatuhne take?
Mel by. Pri natahovani z diskety se nacte tabulka partisny - ale
jenom ten konec s tabulkou rozdeleni. Pak uz se chova stejne (mel
by).

> Co kdyz presunete akt. flag na jeho partition (/dev/hda1) .
Kdyz bude v PT "normalni" (DOSovsky) zavadec, mela by se zavest
1. sektor aktivni partisny - takze pak by se mel zavest DOS. Ale to
jeste neznamena, ze uspesne !! I kdyby se jednalo o novejsi BIOS nebo
mensi disk, stejne jeste zalezi treba i na tom, ktera partisna ma
jake pismeno. Na druhou stranu, kdyz bude DOSovska jenom jedna, asi
bude mit C vzdycky.
Kdyz bude v PT zavadec lilo, bude celkem jedno, ktera partisna je
aktivni.

> Jestli ho nekdo potrebuje, tak je to prave on. :)
Nepotrebuje. Kdyz se vybira bootovani napr. OS/2 BootManagerem, ma
aktivni flag jenom on a nikomu to nevadi. Hlavni je zavest do pameti
boot sektor a to zajisti zavadec v PT (zavede 1. sektor = boot z
oblasti, ktera je aktivni) nebo jiny zavadec (BootManager zavede 1.
sektor z vybrane partisny, ktera pak ani neni aktivni).

> Jak jste poznal, ze zatuhne zrovna pri hledani ext. partisen?
To je muj odhad. Stalo by za zkousku :

 - udelat zalohu partis. tab.
 - odstranit zaznam o extended partisne (vynulovat)
 - nastavit DOS jako aktivni
 - prebootovat
 - vratit zpet puvodni tabulku

Dobre reseni (viz odpoved od kolegy) by bylo zrusit extended part. a
nechat vsechny oblasti typu primary.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s