LILO + DOS + old BIOS (znovu)

Robert Follner follner na icl.cz
Čtvrtek Duben 23 08:26:45 CEST 1998

On Thu, 23 Apr 1998, Ing. Miroslav BENES wrote:

> Ja taky.
> Mel by. Pri natahovani z diskety se nacte tabulka partisny - ale
> jenom ten konec s tabulkou rozdeleni. Pak uz se chova stejne (mel
> by).
Potvrzuji...
> To je muj odhad. Stalo by za zkousku :
>
>  - udelat zalohu partis. tab.
>  - odstranit zaznam o extended partisne (vynulovat)
>  - nastavit DOS jako aktivni
>  - prebootovat
>  - vratit zpet puvodni tabulku
>
> Dobre reseni (viz odpoved od kolegy) by bylo zrusit extended part. a
> nechat vsechny oblasti typu primary.
Ano, to jste odhadli spravne. Toto vse jsem udelal a z toho jsem usoudil,
ze to vytuhne prave na extended partisne.
Mam stejny nazor na to, ze resenim by bylo zrusit extended partition.
Ale jak to udelat? Kdyz vtipne (a spravne) zmenim partiton tabulku,
tak mozna ani neprijdu o data (a o Linux!!!).
Samozrejme jsem zadnou extended partition nechtel, ale ta zruda z instalace
RedHat 5.0, co rozdeluje disk, z nejakeho nesmyslneho duvodu vytvorila
extended partisnu a nedala mi to znat (aspon ja jsem to nepoznal).
Nestesti jsem zjistil az po instalaci normalnim a jedinym schopnym fdiskem
z /sbin/fdisk.
Takze muj dotaz zni:
Lze upravit partition tabulku tak, abych zmenil logicke jednotky z extended
partisny na primarni partisny ( a pritom neznicit data a ostatni)? Ja myslim,
ze by to melo jit. Opravte me, jestli se pletu.
Nastesti druha partisna je Linux native a je to adresar /boot. A lezi
pod hranici 1023 cylindru. Takze, diky za rady a tesim se na dalsi odpovedi
(mozna uz na moji adresu mailto:follner na icl.cz , at neobtezujem ostatni
ucastniky konference).
Diky.

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno