formaty souboru pro quotu

Jan Rusnak jr na sky.emtest.sk
Neděle Duben 26 15:17:16 CEST 1998

Michal Safranek wrote:

> Zdravim vsechny priznivce Linuxu,
>
> mel bych takovy dotaz .....
>
> nevite nekdo jak vypadaji $subj ???
> ja jsem ted prekompiloval kernel a pridal podporu pro quotu a ted
> potrebuji vedet jak ty soubory vypadaji, protoze utility like 'quota'
> a 'edquota' sice mam, ale nemam soubory quota.user a quota.group a
> nevim, jak maji vypadat ....
>
> Predem dekuji za odpoved ... a pokud by to nevadilo, prihodte mi k
> tomu nejaky priklad techto souboru .....
Tieto filez vytvara podla mna program quotacheck, ktory sa spusta pri
nabehu systemu. Pozri si man quotacheck, man quota, man quotaon, man
quotaoff, pripadne dokumentaciu v /usr/doc/quota/....
Najskor si musis nastavit v fstab ktore filesystemy chces quotovat:
napr:
/dev/hda2               /               ext2
defaults,usrquota           0       1

Potom musis zabezpecit aby sa pri boote spustil program
/usr/sbin/quotacheck -avu

+ zapnes quotovanie:
/usr/sbin/quotaon -avu

Pri shutdowne sa quota vypne cez quotaoff -a.

--
Jonny

       J A N     R U S N A K
       <jonny na cyberspace.sk>