opet X11 a cestina

Karel Gardas gardask na risc.upol.cz
Pondělí Duben 27 13:47:44 CEST 1998

> Pokusy o "globalni" pocesteni pomoci patchnute Xlib dopadly taky spatne.
> Nahradil jsem patricne knihovny (pro elf a a.out) spustil ldconfig,
> restartnul X
>
> tak napr. vetsina aplikaci z KDE byla v pohode a fungonvala jak mela
> (kvt, kedit, ..)  tedy psaly "hezky cesky",
> ale spousta dalsi programu zkolabovala bud hned pri
> startu (netscape 3.0 gold , nedit, ..) nebo po prvni klavese (xterm.
> nxterm)
> v kazdem pripade to na me vyplivlo hlasku
>
> can't resolve symbol 'XkbLookupKeySym'

 Tak o pocestovani X jsem se pokousel jen jednou, kdy se me divce zalibil
editor html stranek v netscape 4.05, bohuzel.....ne a ne psat cesky, od
te doby si rikam, ze cestinu v Xech zacnu pouzivat az bude vyresena primo
u zdroje (XFree) a ne pomoci (omlouvam se za to autorum) "prasackych" patchu.

> a konec.. vyzkousel jsem knihovny z asi peti zdroju, se stejnym
> vysledkem

nemel jsem takovou trpelivost...skoda, ale uz nikdy vice :))

> tak nevim... pokud nekdo tusite kde delam chyby, budu vdecny za
> jakoukoliv
> radu...

  Myslim ze ma je asi tato: Zalozit projekt treba v ramci linuxu pro
ceske uzavatele, zastitit ho organizaci (treba CZLUG) a udelat primy
zasah do X a po samotnem XFree pozadovat zahrnuti do standartni distribuce.
Byla by to sice pravdepodobne nejaka prace navic, ale hlavne byla by
jednou a pak by byla hotova....
.....jinak cekam az na podporu UNICODE primo v Xech coz asi nebude jen
tak brzy, ale bez nabodenicek se da taky psat.

     Mirne frustrovan (M$ to funguje...ono jim to skutecne FUNGUJE)

	Karel Gardas