UID 0 a bohove [was Re: Wanted: konference o bezpecnosti Linuxu]

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Duben 28 16:13:13 CEST 1998

Hello, world!\n

> Pokud mate sendmail s dirou a smap, ktery omezuje (podle vas)
> moznosti, tak si vyberete ktery z nich?

   Ten treti -- stahnu si sendmail bez diry :-)

> BTW: co vam vadi na smap, krome toho, ze asi neumi veci jako ETRN,
> ktere vetsina lidi nepouziva?

   Napriklad to, ze neumi veci jako ETRN, ktere spousta lidi pouziva.

   Ale ted vazne: Zrovna smap jsem osobne nezkousel, takze o nem nemuzu
prilis hovorit. Nicmene mam pocit, ze hlavni slabinou postovnich programu
tohoto druhu je jejich minimalni flexibilita (to jest, ze jakmile mi realita
nadeli nejake trosku dabelstejsi pozadavky na routing mailu, nemohu
je elegantne [typicky ani neelegantne] popsat) a ze nepodporuji vsechny
rozumne vymozenosti ESMTP (napriklad DSN ci 8-bit mod). Netvrdim samozrejme,
ze by sendmail by byl nejlepsim postakem -- napriklad zmailer je v mnoha
ohledech mnohem lepsi, nicmene mam dojem, ze se jeste stale drzi na spicce.

> Navic smap je celkem maly, takze veci jako anti-relay by asi sly
> dopsat.

   To asi ano, ale existuje par jinych maileru, do kterych to uz dopisovat
neni zapotrebi.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/