UID 0 a bohove [was Re: Wanted: konference o bezpecnosti Linuxu]

Ondrej Feela Filip feela na ipex.cz
Úterý Duben 28 17:05:53 CEST 1998

On Tue, 28 Apr 1998, Martin Mares wrote:

>    Ale ted vazne: Zrovna smap jsem osobne nezkousel, takze o nem nemuzu
> prilis hovorit. Nicmene mam pocit, ze hlavni slabinou postovnich programu
> tohoto druhu je jejich minimalni flexibilita (to jest, ze jakmile mi realita
> nadeli nejake trosku dabelstejsi pozadavky na routing mailu, nemohu

On smap neni mailer. Takze bych od nej ani veci typu mail routing ani
necekal. Na mail routing totiz pouziva jiny mailer. Ja osobne pouzivam
sendmail. :-) Smap se nasazuje tam, kde uz opravdu jde o bezpecnost, kde
je treba udelat server tak, aby do nej nikdo z venku nevidel. Proto ETRN
je spise na zavadu. ESMTP chybi, ale zase zdrojaky smap sem projel velice
peclive za par minut a docela verim, ze v nem zadna dira neni.

> je elegantne [typicky ani neelegantne] popsat) a ze nepodporuji vsechny
> rozumne vymozenosti ESMTP (napriklad DSN ci 8-bit mod). Netvrdim samozrejme,
> ze by sendmail by byl nejlepsim postakem -- napriklad zmailer je v mnoha
> ohledech mnohem lepsi, nicmene mam dojem, ze se jeste stale drzi na spicce.

Absolutne souhlasim. Sendmail je spicka.

--
Ondrej Feela Filip
E-mail: feela na ipex.cz