rychlost ethernetu

Jan Serak xserak na fi.muni.cz
Středa Duben 29 17:45:23 CEST 1998

Padlo tady mnoho pravdivych, ale dilcich postrehu. Pri prenosu pres
ftp se uplatnuji tyto prodlevy:
	- nez se dostane k lizu (na procesor) ftpd na serveru
	- nez se prenesou data na serveru z disku na medium (= draty)
	- nez se prenesou mediem
	- nez se prenesou z media na disk "klienta" (pocitace, kde
jede ftp)
	- nez se ftp dostane k lizu

Jelikoz se tato zpozdeni scitaji a velikost souboru je konstantni,
muze podil <delka souboru>:<_celkovy_ cas prenosu z disku na disk>
velmi zkreslit prenosovou rychlost na ethernetu. Udaje o prenosech
byste nemel ziskavat z aplikacni vrstvy, ale co nejniz to lze
(linkova, transportni vrstva).

Mmch. ja jsem na 10Mb ethernetu se serverem HP a klientem M$ Win95
dosahl prolomeni fyzikalnich zakonu, nebotj (jak mi sdelil Windozovy
klient ftp) jsem soubor prenesl rychlosti 25 348 KB/s ;-)
--
						Jan Serak