ext2fs/comp a grep + undelete (Was: Re: Unofficial Patches?)

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Čtvrtek Duben 30 13:25:02 CEST 1998

   Datum: Wed, 29 Apr 1998 23:43:43 +0200 (MEST)
   Odesilatel: Karel Gardas <gardask na risc.upol.cz>

Prijemne poledne,

   >    Nojo, ale ja potom muzu v /usr/doc provest rgrep "blabla" *
   >    - coz u vas asi moc nepude, prave kvuli tomu rgrepu jsem to cele
   > rozgzipoval a zabalil kernelem.

rgrep je opravdu zajimavy prikaz :-)) Neznal jsem ho. Ja na hledani
pouzivam zgrep.

   >    Myslim, ze ne kazdy maze soubory v bashi, k cemu by se potom
   > psal mc a podobne vecicky....

To je samozrejme pravda, ale posledne, co jsem se dival na ext2fs
undelete patch, tak stejne nezabranil tomu, kdyz napisu:

SnowWhite:/home/pavel# >/etc/passwd
SnowWhite:/home/pavel#

A jiny ucel nez moznost odstraneni lidskych chyb v tomto patchi nevidim...

A pokud jde o to zabranit v provadeni unlink() tak to resi i neco
jako:

echo muj_opatchovany_unlink.so >>/etc/ld.so.preload

kde muj_opatchovany_unlink.so vypada takto (schematicky):

unlink(cesta)
{
	kontrola_opravneni();
	if (ok) mv cesta /zaloha;
}

A to vse se da delat v userspace a nemusi se tim zaplacavat kspace.
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz