linux ako vypoctovy server?

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Úterý Srpen 4 13:54:32 CEST 1998

On Tue, 4 Aug 1998, Richard Komzik wrote:
Dobry den,
  necitim se byt prilis kompetentni odpovedet
na Vase otazky a tak jen par potrehu.

> Chceme na nas ustav kupit masinu, ktora ma sluzit ako "vypoctovy server".
> Maju na nom byt iba zakladne sietove sluzby (telnet, ftp), ale musi byt
> slusne vybaveny kompilatormi: hlavne FORTRAN 77, C, pripadne FORTRAN 90.

Fortran 77 ano, C/C++ ano
Fortranu 90 sice take ano, ale narozdil od predchozich si
nejsem jisty zda je GPL verze. Komercni je urcite.

> Zatial uvazujeme o nejakej alphe alebo viac-procesorovom Inteli.

Vice informaci o Linuxu na Aplpach ziskate na:
http://www.azstarnet.com/~axplinux/

> Moje otazky:
> 1; ma niekto skusenosti s behanim podobneho "vypoctoveho" server-u?

Ze serveru, ktery provozuje nejake aplikace, pracuje s nim
hodne lidi a bezi mesice ano :-)

> 2; je linux, gcc, g77 dobrou volbou?

Ja myslim, ze ano.

> 3; su nejake problemy behu linux-u pod viacerymi procesormi?
> 4; ma ta alpha vyznam? vraj sa tam zbytocne vela plati za znacku a situacia
>    sa moze skomplikovat po kupe Digitalu Compaqom..
> 5; beha linux na kazdej alphe?

ne. na kazde ne. Na nekterych starsich je treba jen problem ji
nabootovat nebo nainstalovat, ale prehled o tom co
je a co neni podporovano ziskate na URL vyse a nebo adresach
konferenci, ktere tam najdete.

> 6; aku konfiguraciu by ste doporucovali (ide mi hlavne o velkost pamate,
>    typy procesorov)?

nemam predstavu jak narozne aplikace (CPU, RAM,..) tam pobezi.
Podle toho to odhadnete.

> 7; ako to je so stavom spominanych spravcovskych prostriedkov pod linuxom?

Zalezi jak si je predstavujete. Minimalne bezny Unixovy standard.

S pozdravem
   Petr Snajdr