linux ako vypoctovy server?

Jiri Masik masik na nc25.troja.mff.cuni.cz
Pátek Srpen 7 16:02:38 CEST 1998

rkomzik na auriga.ta3.sk (Richard Komzik) writes:

> Zdravim!
>
> Aj ked temy tejto konferencie sa moja otazka tyka iba sprostredkovane, rad
> by som poznal Vas nazor a rady.
>
> Chceme na nas ustav kupit masinu, ktora ma sluzit ako "vypoctovy server".
> Maju na nom byt iba zakladne sietove sluzby (telnet, ftp), ale musi byt
> slusne vybaveny kompilatormi: hlavne FORTRAN 77, C, pripadne FORTRAN 90.
> Zrejme by bolo vhodne mat aj nejake spravcovske nastroje na spravcovanie
> uloh: spooling, priority.... Predpokladame, ze na nom bude asi 50 uzivatelov
> [...]

Ahoj,
	nejspolehlivejsi by bylo s par uzivateli vyvojove prostredi
vyzkouset na nejakem PC a pokud budete spokojeni, koupit
novy hardware.

	g77 by vam mohlo vyhovovat, jestlize programy sami pisete,
pripadne prejimate programy, ktere dobre odpovidaji norme F77.
problemy mohou nastat s kodem, ktery pouziva rozsireni normy. g77
neumi napr. quadruple precision a pointery. kompletni popis najdes v
info dokumentaci
http://www-nc.troja.mff.cuni.cz/cgi-bin/info2www?/usr/info/g77.info.gz
ja pouzivam jen g77, cizi programy, ktere by bylo casove narocne
upravovat, poustim na jinych systemech. vetsinu veci ale muzu delat na
linuxu s g77.
	pri porovnani g77 s kompilatory na jinych unixech je g77
nejblize asi prave xlf z AIX.
	komercni kompilatory zvladaji i vyse uvedene extenze, vetsi
vyber existuje pro intel, pro alphu je snad Microway NDP Fortran.
http://studbolt.physast.uga.edu/templon/fortran.html
http://www-nc.troja.mff.cuni.cz/~masik/g77/compilers.html
na strankach firem jsou vetsinou i udaje o cenach.
	volne siritelny prekladac F90 patrne neexistuje, pro linux je
batch system nqs, pametove naroky se odviji od programu, ktere budete
poustet.

	zdravi
		Jiri Masik