trideni v MySQL

Robert Hanzlik robi na mia.cz
Čtvrtek Srpen 6 12:14:08 CEST 1998

Zdravim.

> Chtel jsem se zeptat, jak zajistim, aby vysledek vyhledavani
> byl setriden
> podle nejakeho daneho kriteria. Uz si s tim hraju delsi dobu,
> ale porad se
> mi nejak nedari.
> Platforma (Apache, MySQL, PHP3)

Podle vaseho dotazu predpokladam, ze Vam jde o jednoduche bud sestupne nebo
zestupne ciselne ci abecedni trideni. Na to by mela stacit pouha SQL
konstrukce v ramci SELECTu. Mejme tabulku s polozkami:
jmeno char(20)
prijmeni char(20)
rodnecislo int
a z ni chtejme vsechny polozky tridene podle rc:
SELECT * FROM tabulka ORDER BY rodnecislo
nebo opacne trideni
SELECT * FROM tabulka ORDER BY rodnecislo DESC
stejne tak by to fungovalo i s jmenem ci prijmenim, tedy char() polozkami.

S pozdravem
                  Robi

PS: staci nahlednout do dokumentace k MySQL a moznostem SQL jazyka samotneho

Robert Hanzlik - odborny konzultant, M.I.A. a.s.
sefredaktor JUNyKS serveru - http://www.junyks.cz