PINGDaemon - nejaky zdrojak ?

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Sobota Srpen 8 15:32:33 CEST 1998

Michal Safranek wrote:

> Zdravim,
> chci se zeptat, jestli nekdo nevlastnite (a zaroven nechcete
> poskytnout :) ) zdrojak daemona (pokud mozno co nejjednodusi), ktery
> by si pravidelne pingal o nekolik masin uvedenych v konfiguracnim
> souboru a v pripade nedostupnosti execnul nejaky program ..
> Jiste vite o co mi jde, tudiz se ptam: Nevite o necem ?

Pokud ti jde o hlidani serveru, myslim, ze psani demonu je zbytecnost. Na to
jsem si udelal jednoduchy shell script:

if test -z $1; then
 echo "Pouziti: guard server email time"
 echo "         server - stroj, ktery chcete hlidat"
 echo "         email  - na tuto adresu se budou hlasit chyby. Pokud neni urcen,
pouzije se root"
 echo "         time   - perioda kontrol v sekundach. Pokud neni urceno, pouzije
se 900 sec (15 minut)"
 echo
 exit
fi
email=$2
if test -z $email; then
 email="root"
fi
wait="$3"
if test -z $wait; then
 wait="900"
fi
echo "Kontrola serveru $1 bude provadena kazdych $wait sekund. Chyby budou
hlaseny na email $email"
while true ; do
 if lynx -head -source http://$1 >/dev/null 2>/dev/null; then
  echo "Server OK" >/den/null
 else
  if ping -c 10 $1 >/dev/null 2>/dev/null; then
   echo "Server $1 neodpovedel na HTTP request" | mail $email
  else
   echo "Server $1 neodpovida" | mail $email
  fi
 fi
 sleep $wait
done

Pouziva to Lynx a normalni ping, aby zjistil, zda server jede a zda jede httpd.
Spusti se pri startu a kazdych x sekund to checkne. Rozsireni na vice stroju je
celkem snadnou zalezitostia navic to zere minimu pameti i procesoru.

                                   MK
                                   /\
Michal Krause - 4WeB         /\  /    \  /\
mailto:mike na navrcholu.cz    /  \/      \/  \           Sluzba Na vrcholu
http://4web.navrcholu.cz/  /    \      /    \   http://www.navrcholu.cz/
ICQ:7665279               /      \    /      \