Jak na quota?

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Úterý Srpen 11 18:17:12 CEST 1998

Dobry den,

RedHat 5.1 up-to-date:
Mam problem - nerozumim moc quotam. Precetl jsem si mini-HOWTO o
quotach, do fstabu jsem pridal usrquota pro /dev/hda2 (mountovano
jako /home) a vytvoril jsem prazdny quota.user a quota.group s modem
600. Rebootoval jsem. Nyni mi velice casto neco vytuhuje (po zmene
quot, at uz pres edquota nebo jinak - viz dale) - sync nic nedela,
repquota tez nic, podle ps je repquota ve stavu DW, pri rebootu se
nedockam odmountovani filesystemu.

Dal jsem si tedy zkusmo pustil linuxconf a nastavil jsem implicitni
quoty pro uzivatele na /dev/hda2 (quota.conf). Od te doby mi stejne
vytuhavani dela i po useradd, navic po rebootu vidim, ze se novemu
uzivateli quota stejne nezalozila. [Vytuhavani: Samozrejme se da
pracovat z jine virtualni konzole, ale ta konzole, kde to "vytuhlo",
reaguje jen na Ctrl-Alt-Del.]

Delam s quotama spravne? Je nekde nejake povidani "Quotas for
boneheads" nebo tak neco?

[Potrebuji jen a jen nove vytvarenym uzivatelum omezit velikost
~/, kam jim qmail dorucuje postu. Uzivatele u stroje nebudou nikdy
pracovat, vidi z nej jen SMTP a POP3/IMAP. Omezeni ma byt na _n_
bytu, kde _n_ je urceno v okamziku vytvareni uzivatele.]

Dekuji.
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz