Jak na quota?

Martin Patka smartin na mikros.mikroservis.cz
Úterý Srpen 11 16:29:51 CEST 1998

Zdravim,

> RedHat 5.1 up-to-date:
> Mam problem - nerozumim moc quotam. Precetl jsem si mini-HOWTO o
> quotach, do fstabu jsem pridal usrquota pro /dev/hda2 (mountovano
> jako /home) a vytvoril jsem prazdny quota.user a quota.group s modem

quota.user se vytvori pomoci prikazu quotacheck -uvga. Musi byt take
zapnuta (quotaon -uvga)

> Dal jsem si tedy zkusmo pustil linuxconf a nastavil jsem implicitni
> quoty pro uzivatele na /dev/hda2 (quota.conf). Od te doby mi stejne
> vytuhavani dela i po useradd, navic po rebootu vidim, ze se novemu

do useradd je vhodne pridat radek "edquota -p vzor *"

> uzivateli quota stejne nezalozila. [Vytuhavani: Samozrejme se da
> pracovat z jine virtualni konzole, ale ta konzole, kde to "vytuhlo",
> reaguje jen na Ctrl-Alt-Del.]

zda ma to vytuhavani souvislost s quotou to nevim, ale ja jsem quotu
rozchodil celkem spolehlive (teda na RH4.2). Popis mam na
http://linux.mikroservis.cz/quota.html

Zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       martin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301, 3719
51301, Semily 1                   phone home:   +420 431 624592
http://www.mikroservis.cz         http://www.mikroservis.cz/~martin