vyhorely MB 2xPPRO - rozuzleni

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Srpen 13 08:57:20 CEST 1998

> Diky moc - tak je jasno. Mate nekdo zkusenosti s oddleovani modemu pres
> optoprevodniky ? Videl jsem nejake konvertory - myslite, ze by to mohlo
> ochranit pred bleskem ? A chodil by ten modem naplno pres RS232 ?

A neni to zbytecne ? Z vlastni zkusenosti muzu poradit obycejnou
bleskojistku. Bude to jednodussi, levnesji a nejspis docela
spolehlive reseni.

Pracuji v podniku, ktery ma pobocku v obci vzdalene cca 6 km. Na
spojeni se pouzivaji 2 bezne stanice PC (zatim bez Linuxu) propojene
pomoci modemu na 28800 pevnou linkou - u serveru je klient, na druhe
strane remote konzola a na vlastni ovladani se pouziva PC Anywhere.

Pro jistotu mame vsude vrazene bleskojistky (vc. privodu 220 V do
UPSky) a zrovna pred par dny se nam to vyplatilo. Byla bouřka a po ní
vyhořela bleskojistka u protistanice. Sice nevim, kolik stoji, ale
urcite o nekolik radu min, nez to, co vam vyhorelo.

Mimochodem - pripojeni na INET mame pomoci LAN primo v arealu
podniku. Firma, ktera nam to zajistuje sidli v byvalem vypocetnim
stredisku a na vlastni propojeni (cca 100 m) s nami se vyuzil stary
kabel 50Ohm (s prislusnymi prevodniky). Na nasi strane je pak
jednoduche PC se sitovou kartou 3Com (a Linuxem) jako firewall. Uz
dvakrat se nam stalo, ze po bource vypadlo spojeni - nase karta 3Com
vzycky v pohode, ale na druhem konci odesel na HUBu BNC port. Poprve
primo uhodilo nekam blizko a vyhorelo toho vic, podruhe se asi jenom
neco naindukovalo a dopadlo to podobne. Ted jsme i na tento privod
povesili na oba konce BNC bleskojistku a po vcerejsi bource v pohode.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s