Prevod databaz

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Pondělí Srpen 17 11:19:32 CEST 1998

On Mon, 17 Aug 1998, Michal Krause wrote:

> Ja mam velice dobre zkusenosti s mySQL (rychlost), ale Postgres je udajne
> robustnejsi. Nicmene mySQL nema zadne problemy s vice nez pul milionu query
> denne na jednu tabulku (SELECT a UPDATE).

Pouzivam vice mene v posledni dobe obe databaze i kdyz PostgreSQL asi
vice. IMHO MySQL se veliec dobry SQL server jehoz hlavni
vyhodou je rychlost a moznost pracovat s velkymi objemy dat.
Doporucit ho lze tam, kde prevazne mnozstvi SQL prikazu jsou
prikazy SELECT (to je napr. na WWW). Co se mi libi je take velice
dobra dikumentace a slusna podpora
	PostgreSQL je je opravdu robustnejsi, ale take pomalejsi
i kdyz bych nerekl, ze kriticky. Nicmene ten vykon MySQL zdaleka nema.
Naproti tomu jeho SQL jazyk je hodne bohatejsi a vyhodou muze
byt take to, ze jenarozdil od MySQL transakcni (za coz nejspis asi
plati tou rychlosti). Vhodny asi tam, kde databaze obsahuje data, ktera
se dynamicky dost meni (UPDATE, INSERT, ..) a je dobre zajistit
ve vsech pripadech konzistentnost databaze

> Co se prenosu dat tyce, nevim jak vypadaji data MS SQL, ale do mySQL dostanete
> primo v data v textovem formatu (co zaznam to radek, pole oddelena nebo
> ohranicena vicemene libovolnym znakem). Jestli existuje nejaky primy konverzni
> programek, to nemam tuchu. Zkuste www.tcx.se (home page mySQL).

na mySQL existuje konverzi programem, do PostgreSQL se da pouzit primo
psql. sam jsem to delal, ale nakonec mi prislo jako nejvhodnejsi
reseni napsat jednoduchy program v Pythonu. Potreboval jsm totiz
krome prevodu cestiny (coz jde udelat na vyexportovanem textovem
souboru) take ulozit data v databazi v trochu "usporadanejsi" forme
nez by v puvodnim Accessu, odstranit nadbytecne mezery atd.atd.
Pouzit lze asi taky prevod pres ODBC.

Z puvodniho dopisu jsem ovsem vyrozumel, ze MS SQL sever nebezi a vy mate
jen jeho datove soubory. Mam obavu, ze z nich asi nic kloudneho neziskate
(tj. bez beziciho MS SQL).

S pozdravem
   Petr Snajdr