SUID/SGID/sticky bit

Jan Kara jack na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Srpen 21 01:52:13 CEST 1998

  Ahoj.

  Nejdrive bych chtel predeslat, ze --x a sticky bit spolu nemaji nic
spolecneho => na --x efekt sticky vubec nezavisi.

> suid u adresare - vytvarene soubory maji za vlastnika vlastnika
> adresare; nesouvisi s --x pravem. Ano/ne?
  Jak tak koukam do kodu ext2, tak bych az tak nesouhlasil... Vypada to,
ze suid u adresare nema zadny vyznam (nebo se mylim?).
> sgid u adresare - vytvarene soubory maji za skupinu skupinu vlastnika
> adresare (to je veta, co?); nesouvisi s --x pravem. Ano/ne?
  Jeste bych doplnil, ze vytvarene adresare maji take nastaven sgid...
  Jinak myslim Ano...
> sticky u adresare - soubory muze mazat jen vlastnik; nesouvisi s --x
> pravem. Ano/ne?

> suid u souboru - pro --x (vlastne --s) spousti soubor s pravy
> vlastnika. Co to znamena bez --x (tedy --S)?
  Pokud vim, tak nema smysl.
> sgid u souburu - pro --x (vlastne --g) spousti soubor s pravy
> skupiny. Co to znamena bez --x (tedy --G)?
  Bez --x znamena sgid "mandatory locking" - uzamykani casti souboru..
  Je to takove trochu nepekne (radsi bych videl dalsi bit v i_mode), ale je to tak.
> sticky u souboru - co znamena v kombinaci s --x a bez kombinace?
  Sticky u souboru znamena, ze i po ukonceni behu programu se ma jeho
kod uchovat v pameti (proto ostatne sticky :). Nevim ale, jestli na to
dnes jeste nekdo dba...

					Ahoj Honza