SUID/SGID/sticky bit

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Úterý Srpen 18 20:31:56 CEST 1998

Dobry den,

omlouvam se za ponekud zacatecnickou otazku, ale zjistil jsem, ze mam
mezery ve vzdelani :-) Vzpominal jsem na smysl suid/sgid/sticky bitu
u souboru a adresaru.

suid u adresare - vytvarene soubory maji za vlastnika vlastnika
adresare; nesouvisi s --x pravem. Ano/ne?
sgid u adresare - vytvarene soubory maji za skupinu skupinu vlastnika
adresare (to je veta, co?); nesouvisi s --x pravem. Ano/ne?
sticky u adresare - soubory muze mazat jen vlastnik; nesouvisi s --x
pravem. Ano/ne?
suid u souboru - pro --x (vlastne --s) spousti soubor s pravy
vlastnika. Co to znamena bez --x (tedy --S)?
sgid u souburu - pro --x (vlastne --g) spousti soubor s pravy
skupiny. Co to znamena bez --x (tedy --G)?
sticky u souboru - co znamena v kombinaci s --x a bez kombinace?

Dekuji za osvetleni mezer...
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz