Zatuhla obrazovka diky X-Windows..

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Úterý Srpen 25 00:32:45 CEST 1998

Nasledujici dva dotazy se Vam jiste budou zdati ponekud prihlouple (za coz
se predem omlouvam). Je to zpusobeno tim, ze se Linuxu venuji takrka
vyhradne z prikazove radky, a o grafice a X-windows tak vim pramalo,
nerku-li skoro nic.

1) Pri shozeni X-serveru (pravda, trochu nasilnem, mam vedle sebe dva
Linuxy, na inkriminovanem nebyla mys, sestreloval jsem jej tedy z
vedlejsiho Linuxu pomoci kill -9 ) mi na konzoli zustala modra obrazovka
(a krizek, pointer mysi v Xkach), ktere se nemohu zbavit, at delam co
delam. Pustim-li pomoci vedlejsiho stroje znovu X-Windows (startx), vse
korektne nabehne, v grafickem rezimu mohu normalne pracovat, ale po
ukonceni (ted jiz i regulernim - byl jsem ochoten prehodit mys! :) ) se
opet objevi modra obrazovka.
Pritom 'pod ni' lze se normalne nalogovati a pracovati - az na 'drobnou
malickost', ze neni nic videt...
Lze provest nejaky totalni refresh obrazovky, bez nutnosti restartu celeho
serveru?
(Podotykam, ze zadne procesy, vztahujici se k X-serveru, pri one modre
obrazovce nebezi; vsechno peclive sestreleno).

2)
a) Jakym prikazem a syntaxi se pripojim jako X-client ku X-serveru (tedy,
aby mi napr. na Linuxu doma nabehlo okno s programem, ktery ve skutecnosti
pobezi na vzdalenem serveru) ?
b) Pri hratkach s xwd (nevim, zda je xwd to, co bych mel pouzivat..? ) mi
to vypisovalo 'Connection refused' a nejake dalsi nadavky - z cehoz
soudim, ze mam mozna na inkriminovanem serveru implicitne vzdalene
clientske 'X-logovani' zakazano. Kdepak to lze povolit/konfigurovat? V
obligatnim /usr/X11/XF86Config to zrejme neni...

Jeste jednou se omlouvam za pokleslou uroven dotazu, lec mnozstvi
pracovnich ukolu neumoznuje mi s X-Windows dlouhe hodiny dovadet, pokusy
cinit a manualy cist, takze radeji volim cestu mensiho odporu - obtezuji
Vas, nezatezuji sebe :) (hmmm, vymluva na onu premiru jine prace stava se
u mne posledni dobou standardem - bohuzel nevylhanym :( ).

						diky
						     Lukas Horalek,
						     HN, Economia, a.s.