Zatuhla obrazovka diky X-Windows..

Martin Mares mj na ucw.cz
Úterý Srpen 25 09:26:32 CEST 1998

> 1) Pri shozeni X-serveru (pravda, trochu nasilnem, mam vedle sebe dva
> Linuxy, na inkriminovanem nebyla mys, sestreloval jsem jej tedy z
> vedlejsiho Linuxu pomoci kill -9 ) mi na konzoli zustala modra obrazovka
			   ^^^^^^^
   V tom je zasadni problem -- X server po sobe musi pri svem padu uklidit
a preprogramovat videokartu zpet do textoveho modu. Proto je rozumne jej
shazovat budto pres Ctrl-Alt-BackSpace nebo _normalnim_ killem (bez -9).

> a) Jakym prikazem a syntaxi se pripojim jako X-client ku X-serveru (tedy,
> aby mi napr. na Linuxu doma nabehlo okno s programem, ktery ve skutecnosti
> pobezi na vzdalenem serveru) ?

   Staci dat dotycnemu programu parametr -display jmeno_stroje:0.0 (kde
prvni 0 je cislo X serveru na danem stroji, druha pak cislo displaye
v ramci X serveru [lze vynechat]) nebo nastavit environment promennou
DISPLAY s tymz obsahem. Pak je jeste nutne pres xauth nebo xhost povolit
serveru, aby akceptoval pripojeni od daneho klienta.

> b) Pri hratkach s xwd (nevim, zda je xwd to, co bych mel pouzivat..? ) mi
> to vypisovalo 'Connection refused' a nejake dalsi nadavky - z cehoz
> soudim, ze mam mozna na inkriminovanem serveru implicitne vzdalene
> clientske 'X-logovani' zakazano. Kdepak to lze povolit/konfigurovat? V
> obligatnim /usr/X11/XF86Config to zrejme neni...

   xwd je program pro ukladani snapshotu daneho okna do souboru, takze
to asi neni to prave.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"And don't forget to feed your computer virus..."