mail forwarding

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Srpen 26 13:45:56 CEST 1998

Zdravim,

> nicmene to ma nekolik problemu. Je mozne sendmail donutit k tomu, aby
> akceptoval /etc/hosts misto too, aby tvrde sel po DNS?

   /etc/hosts sendmailu stacit nemohou -- uvedomte si, ze potrebuje MX
recordy, ktere tam vubec nejsou.

> 	Navic bych potreboval, aby uzivatel srv_1.x.cz == srv_2.x.cz.  Ted jsem
> 	dosahl toho, ze sendmail na srv_1 dopis prijme, preposle ho na srv_2.

> 	Problem nastava v pripade, kdy dopis obsahuje To: *@srv_1. Pak

   To: v tele mailu ma pramalou souvislost s jeho routingem. Rozhodujici
je TO v obalce (to jest argument od RCPT TO: v SMTP).

> se srv_2 snazi vratit ho na srv_1 a po nejake dobe sendmail pochopi, ze tudy
> cesta nevede a umisti chybovou msg na postmaster na srv_2. To je v poradku.
> Pridal jsem tedy do /etc/sendmail.cw radek srv_1.x.cz a tim sice zda se
> zanikla smycka mezi srv_1 a srv_2, ale dopis pro root na srv_1 nekonci v
> root na srv_2 jak bych potreboval,ale u postmastera s oduvodnenim, ze: mail
> loops to back me coz chapu, ale uz nevim jak tomu napomoci.

   A jak vypadaji MX recordy v DNS?

> Jde mi o to udelat to transparentne pro vsechny okolni pocitace. Pokud prijde
> na rekneme na linuxech srv_01 az srv_09 pro roota melo by to koncit napr v
> root na srv_main.  stejne tak pokud neco polslu na uzivatele test na srv_*  melo by
> to koncit v mailboxu uzivatele test na srv_main.  Rad vbych se vyhl tomu, ze
> bych definoval nekde vsechny uzivatele. To, ze v pripade neexistujicich to
> ukonci pout treba u postmastera zase take nevadi.

   Ja bych to udelal takto:

	- Nastavil bych jako primarni MX pro vsechny srv_xx stroj srv_main
	  a dal bych mu do Cw vsechny stroje srv_xx.

	- Pouzil bych DH na vsech srv_xx, aby rovnez dosla spravne posta
	  vzniknuvsi lokalne.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/