DBF -> ODBC -> C++

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Středa Srpen 26 23:28:37 CEST 1998

V poslednim dopise Jiri Jindra pise:
> Dobry den
>
> V programu na kterem pracuji (Linux, jazyk C++) budu potrebovat data, ktera jsem se
> rozhodl ulozit do databaze (pravdepodobne format DBF - FoxPro, jelikoz s ni
> mam nejvetsi zkusenosti). Tim si slibuji usetreni prace se zpusobem
> ulozeni a vybaveni techto dat. Data budou z databaze pouze ctena a nebudou se
> menit. K tomuto ucelu je snad nejvhodnejsi pouzit ODBC.

pro C existuje knihovna LDBF. URL ted nemuzu najit, avsak nasel jsem to
nekde na mirroru sunsitu (Infomagic Developers Resource CD nebo tak neco,
mozna taky na ftp.fi.muni.cz). Mam tu v README jen:

        Author: Brad Eacker
                beacker na sgi.com

a pak nejake poznamky od Alana Coxe.

> Muzete mi nekdo poradit vhodny software? (URL)
> Pripadne i zkusenosti s pouzivanim?
> Uvitam i jine mazanejsi reseni ulozeni dat.
>
> Dekuji Jirka
>
> PS: muze mi take nekdo osvetlit co je iODBC ?

Zkusenosti - jede to.

Mazanejsi reseni - no v C snad pres DBM ci nejaky klon tohoto. Ale pokud
nejak striktne netrvate na tom C++, pak bych doporucil Perl a v nem ODBC ci
DBI (DBF, NDBM, ...) drivery lze nalezt na CPAN (napr. na
ftp.fi.muni.cz/pub/perl). Je to notne pohodlnejsi. A samozrejme mate moznost
uzit i SQL - MySQL apod.

S pozdravem

   Milan Sorm

Milan Sorm  (aka John Popelnik)      telefon: +420 5 41512348
FI MU, Botanicka 68a, Brno           sorm na informatics.muni.cz
http://www.fi.muni.cz/~sorm/         tel. domu: (05) 46211083

fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F  83 A7 97 29 73 F7 17 63