Hardware: vetsi RAM

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Srpen 31 12:09:45 CEST 1998

> Ja vim, ze to sem skoro nepatri, nicmene je tu spousta lidi
> majicich zkusenosti se strevy pocitace a ja bych potreboval poradit prave
> v tomto oboru a mozna ma nekdo podobne problemy.

Se "strevy" mam zkusenosti - vetsinou spatne.

> Mam MB s Intel 486/DX2/80 a ten ma 2 sokety pro dlouhe SIMMy a podle
> manualu se tam muze strcit az 64MB RAM. Mel jsem 48MB (32 + 16), to
> funguje, ale chtel jem vic, tedy 32 + 32, a to mi nejde. BIOS pozna jen
> 48MB.

No, aspon neco, ne ?   :-))

> Da se s tim  neco delat? Z da se, ze chyba v SIMMech neni (mam jich vic),
> ruzne jsem je zkousel prohazovat, vyzkousel jsem vsechny kombinace, ale
> BIOS vzdycky pozna jen pulku z jednoho 32MB SIMMu a kdyz spustim Linux,
> spolehlive zatuhne.

A jak je to s paritou ? Mam podobne zkusenosti s mensimy SIMMy (4 a
8 MB), skoro zadne 486 neberou EDO, nektere vyzaduji jen paritni
SIMMy a nektere dokonce bezparitni SIMMy prohlasi za polovicni s
paritou. Nebude tady zakopany pes ? Jsou vsechny SIMMy paritni ? Co
se stane, kdyz se po detekci "48 MB" oba SIMMy prohodi ? A co takhle
zpomalit casovani na co nejvetsi cekaci stavy ? Zkusit vypnout cache
? Nastavit kolik RAMky se cachuje ?

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s