Linux a M$ Exchange?

Zdenek Sebesta mach na internet.sk
Úterý Prosinec 1 21:19:58 CET 1998

Robert Follner wrote:

> Ahoj!
> Mam obavy. Byl naplanovan prechod na M$ Exchange. Ja pracuji na Linuxu.
> Co umi ten M$ Exchange (resp. co se o M$ Exchange tvrdi, ze umi) tak
> svetoborneho, ze se naj musi prechazet ? .......

Panove, jsem srdcem Linuxak, ale zivim se jako spravce IS (to je ten co
zveda telefony a zavadi buzerujici standardy :-). Ale MS Exchange je
ponekud jine kafe nez posta. Krome posilani zprav to dovede posilat
"inteligentni" formulare (inteligence je dana moznosti zabudovani dovnitr
nejaky programovy kod), umoznuje kolegum tymovou praci - takove ty sdilene
kalendare, organizovani schuzek, blokovani mistnosti + moznosti workflow (i
kdyz tady M$ tezko chyta dech), coz je automaticky, podle nejakych pravidel
rizeny, obeh dokumentu. Kdyz se to umi, tak to dovede nahradit u normalnich
uzivatelu Worda. Coz znaci, ze sekretarkam nebudu strkat Office, cimz
nabyvam dojmu, jak je to strasne ekonomicky vyhodne.
Spise nez s postou bych Exhchange srovnaval s Lotus Notes a ty jak sami
uznate tezko nekdo z Vas bude chtit nahrazovat sendmailem.

Jestlize se ptate na posilani posty, ano, pujde to. Ale posta je jenom mala
cast moznosti, ktere Exchange nabizi. (Ovsem, zalezi na implementaci a
ochote dokupovat dalsi brany - tady je vsecko za penize. A ne za male)

A konfigurovani si taky uzijete. Ono je to cele postavene na jejich SQL a
mozna problemy budete mit taky se zalohovanim. Nevim - nepouzivam to - u
nas razim koncepci uz zminenych Lotus Notes.

Bohuzel nekdy nase "nenavist" vuci M$  jde tak daleko, ze prestavame byt
objektivni. Samozrejme bych byl rad, kdyby neco takoveho bylo i na Linuxu
(a kdyby to bylo, tak bych roztloukl vsecky wokna), ale svet businessu ma
jine pozadavky nez cisty extrakt krasy, jakym je bezesporu  ....

---
-mach-
... Press CTRL-ALT-DEL to continue