Protazeni site pres seriovou linku

Pavel Just just na ais.cz
Čtvrtek Prosinec 3 09:04:57 CET 1998

On Thu, 3 Dec 1998, Miroslav BENES wrote:

> [...]
> Na 'terminalu" je master PC Anywhere, diky nemuz se z terminalu
> ovladaji klavesy stanice a naopak se prenasi zmeny na obrazovce.
>
> Nevyhody soucasneho stavu :
>  - problemy  s prenosem grafickych obrazovek
>  - funkcni je pouze jediny terminal
>
> Uvazovane reseni :
>  - na oba konce pevne linky posadit linuxovy router
>  - na strane dnesniho terminalu pak vybudovat malou sit.
>
> K tomu mam dotazy :
>
>  1) Jak se nastavi seriovy port jao sitove rozhrani ? Zduraznuji, ze
> nejde o vytaceni ani o klasickou komutovanou linku.
Spusti se pppd s patricnymi parametry.

>  2) Jak se bude chovat router, kdyz bude paketu moc ? Musi se
> nejak nastavit rychlost "eth0", aby dat neprichazely rychleji nebo se
> budou pakety zahazovat "inteligentne" ?
Neni treba nic nastavovat a pakety se temer zahazovat nebudou.
Krome tech, ktere neprojdou korektne linkou.

>  3) Jak by se melo nastavit routovani ? Predpokadam, ze by se sit za
> routery dala definovat jako podsit nasi site 192.168.128.X, ale neni
> mi jasne, jestli by to slo (kdyz by oba routery obsluhovaly stejnou
> sit). Staci nakopnout ...
Moznosti je vice. Bud  proxy ARP zaznam a nebo routovat podsit.

>  4) Umi Linux komprimovat prenasene pakety ? Nebo je lepsi nechat to
> na modemu (MultiModem MT2834L, mel by umet V42bis)
Umi.

>  5) Jak by se prenasely IPX pakety ? Vim, ze existuje tunelovani, ale
> zajima me, jestli se daji nejak odfiltrovat ty, ktere jsou urceny pro
> konkretni stanice - treba podle cisla karty ? Asi by ale bylo
> jednodussi rozjet na Novellu IP.
Staci prelozit pppd  s podporou IPX, nastavit cislo IPX site
a do /etc/ppp/options zadat +ipx. (Tak to alespon chodi u nas.)
Vice nez vhodne je pustit ipxd.

>  6) Dalo by se nejak udelat kesovani souboru z file-serveru ? Aby se
> napriklad ukladane soubory prenesly az ve chvili, kdyz bude ne lince
> mensi provoz. Pripadne na vzdalenem Linuxu rozjet mars a nejak
> skamaradit oba Novelly, aby si nejak automaticky dokazaly
> synchronizovat obsah jednoho adresare ...
>
>  7) Pokud bychom o tomto reseni uvazovali, jake by byly minimalni HW
> pozadavky (CPU, RAM) ? Tipnul bych si, ze pri uvedene rychlosti by to
> mely zvladat i 386-ky
Hlavne zalezi na kvalite serioveho portu. Pokud bude s cipem
16550A, pak 386 ano. Pameti staci i 8MB, ale je treba pustit jen
to nejnutnejsi.

>  8) Zkousime to pracovat s RH 5.1. Byl by vhodny i na tyto veci ? Jde
> mi o to, aby se dalo vyuzit co nejvic jeho balicku a aby byla co
> nejjednodussi instalace. Z hlediska bezpecnosti to asi nebude moc
> kriticke.
Myslim si, ze ano. My ale pouzivame Debian.

> Omlouvam se delsi dotaz. S linuxem mam zkusenosti male, se sitemi pod
> nim prakticky zadne. Proto vam mozna budou moje dotazy pripadat
> primitivni, ale na druhou stranu zastavam nazor, ze blby neni ten,
> kdo nevi, ale ten kdo se nezepta.
>

> Diky za vsechny namety a pripominky.

> Miroslav BENES
> E-mail   : mbenes na tenez.cz